Page 4 - Lise Müfredatı Neler Getiriyor?
P. 4

LİSE MÜFREDATI NELER GETİRİYOR?

                HOŞ GELDİNİZ                                                                                                                                                                  HOŞ GELDİNİZ


             TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ
        Sevgili gençler,
                   1.4. TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ
        Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin merkezinde insan vardır. Bu model, zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki
                   İnsan;  doğası  gereği  çok  yönlü  bir  varlıktır.  Bu  doğrultuda  insanın  zihinsel,  sosyal,  duygusal,  fiziksel,
        gelişiminizi bir bütün olarak ele alır. Amacımız, kendinizi tanımanıza ve keşfetmenize imkân tanıyan, ilgi ve yete-
                   ahlaki bakımdan çok yönlü gelişimini destekleme ihtiyacı “bütüncül eğitim yaklaşımı”nı gerektirmektedir.
        neklerinize uygun esnek ve özgür öğrenme ortamları sunmaktır.
                   Bütüncül eğitim, insan ve toplum hayatında yer alan tüm alanların dikkate alındığı bir eğitim yaklaşımıdır.
                   Bütüncül  eğitimin  en  genel  hedefi;  insanı  temel  değerler  doğrultusunda  yetiştirmek,  insanın  kendisi
        Bu modelde bilme ve sorumluluk iki önemli kavramdır. Bilgiye sahip olmanın yanı sıra, bu bilgiyi nasıl kullanaca-
                   dâhil  tüm  varlıkların  varoluşunun  değerini  bir  varoluşsal  bütünlük  içinde  kavramasıyla  hayatı  anlamlı
        ğınız da büyük önem taşır. Sorumluluk, sadece kendinizi geliştirmenizi değil, çevrenize, topluma ve tüm dünyaya
                   kılmaktır. Bütüncül eğitim yaklaşımı esas alınarak oluşturulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, çok yönlü bir
        katkıda bulunmanızı da içerir.
                   varoluşu gerçekleştirme çabasıdır. Bu model; insanın fıtri özelliklerini koruma ve geliştirmeyi, karakterini
                   olgunlaştırmayı,  şahsiyet  bütünlüğünü  oluşturmayı  merkeze  alarak  insanın  kendi  yeteneklerini  ve
        Her birinizin, Türk Millî Eğitimi'nin hedeflerine ulaşma potansiyeline sahip olduğuna inanıyoruz. Bu potansiyelinizi
                   potansiyelini gerçekleştirmeyi ve toplum ile insan arasında akılcı ve ahlaki bir uyum oluşturmayı hedefler.
        ortaya çıkarmak ve uygulamak için bütüncül bir eğitim anlayışı benimsiyoruz. Bu nedenle, öğrenci profilleri oluş-
                   Bütüncül  eğitim  yaklaşımı  esas  alınarak  oluşturulan  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  program  tasarımı
        tururken tüm gelişim alanlarınızı dikkate alıyor ve çok yönlü bir gelişimi hedefliyoruz.
                   bileşenleri, aşağıda verilen şekil ile sunulmaktadır.
                                               YETKİNLİKLER





                                                 • Alana ait bilgi kümeleri
                                                 • Kavramsal beceriler
                                                 • Alan becerileri  Öğrencilerin bütüncül gelişimle-
                                Öğrencilerin çok yönlü gelişimle-  ri  için çeşitli öğrenme süreçleri-
                                rinin desteklenmesinde disiplinler   ni deneyimlemesi
                                üstü/disiplinler ötesi yaklaşımların   • Becerilerin eğilimler ile des-
                                benimsendiği etkinlikler           teklendiği öğrenme yaşantıları
                                • Sosyal sorumluluk programı      • Yaşantı temelli öğrenme
                                • Hayat boyu öğrenme ve kariyer   • Bağlam temelli öğrenme
                                deneyimleri                       • Proje temelli öğrenme
                                                                  • Sorgulamaya dayalı öğrenme
                                                                  • İş birlikli öğrenme
                       Öğretim programlarının uygulanmasında
                       esneklik sağlanması
                       • Yerel ve bölgesel eğitim ihtiyaçlarının       Yarıştıran ve ayrıştıran değil bireysel
                       dikkate alınması                                farklılıklara duyarlı, nitelikli bir çeşitliliğin
                       • Öğretmenlerin ihtiyaca yönelik iş birliğine   sağlanması
                       dayalı karar verebilmesi   BÜTÜNCÜL             • Zenginleştirme
                       • Her ders özelinde ihtiyaca göre kullanıla-  Birleştirici ve bütünleştirici ana unsur  • Destekleme
                                                    EĞİTİM
                       bilecek ders saatleri  Bireyin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel, ahlaki açıdan çok yönlü gelişimi
                                            Genişletilmiş ve derinleştirilmiş bir öğrenme-öğretme süreci
                                                                      •   Sosyal ilişkileri destekleyen
                                                  T Ü R K Ç E M İ Z
                    BİLİM/TEKNOLOJİ /ÇEVRE                           ÖĞRETMEN YANSITMALARI                         ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                    PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER
                    OKUL TEMELLİ  PLANLAMA                       PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER              ÖĞRENME ÇIKTILARI ÇERÇEVESİ                       ÖĞRENME YAŞANTILARI                      FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM
                                                                        ve insanı besleyen sosyal-
                          Bilim ve teknolojinin yalnızca tüketicisi
                                                                        duygusal öğrenme becerileri
                          değil, aynı zamanda üreticisi ve yöneticisi
                          olma                                        •   Ahlaki pusula olarak millî ve
                          • Bilim/teknoloji/mühendislik/matematik       manevi değerlerimiz
                          • Toplum                                    •   Öğretim programlarını
                          • Çevre                                       zenginleştiren ve çeşitlendiren
                                                                        okuryazarlık becerileri
                                       • Uygulayıcının yorumlama, akıl yü-  Her türlü ölçme ve değerlendirme
                                        rütme, değerlendirme ve eleştirel   sürecinde problem çözmeye dayalı;
                                        düşünme becerilerini kullanarak   durum, süreç ve sonuç temelli; çok
                                        beceri geliştirme sürecine ilişkin   boyutlu ölçme ve değerlendirme
                                        yansıtmaları     • Süreç değerlendirme
                                       • Gelecekteki uygulamaların iyileş-  • Öğretimsel değerlendirme
                                        tirilmesi        • Öğrenme kanıtları
                                                 ERDEMLER


                                  Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Bütüncül Eğitim Yaklaşımı


                                                                                                       11


    4     LİSEYE HOŞ GELDİN
   1   2   3   4   5   6   7   8   9