Page 19 - Liseye Hoş Geldin - Matematik
P. 19

MATEMATİK

 MATEMATİK DERSİNE NASIL ÇALIŞMALIYIM?       MATEMATİK DERSİNE NASIL ÇALIŞMALIYIM?




        ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
        Maarif Modeli, öğrencilerin tüm yönlerini geliştirme-
        yi  hedefleyen  bütüncül  bir  eğitim  modelidir.  Mate-
        matik dersine çalışırken Maarif Modeli’ne göre aşa-
        ğıdaki yöntemleri takip edebilirsiniz:



        1.  Bağlamsal  Öğrenme:  Matematik  problemlerini
          gerçek yaşam durumlarına bağlamak, öğrencile-
          rin matematiği anlamalarına  ve onu günlük ha-
          yatta kullanmalarına yardımcı olabilir. Dolayısıyla
          matematikte öğrenmiş olduğunuz yeni bir bilgi ya
          da problem durumunu modelleyebileceğiniz ba-
          sit problemler inşa edip arkadaşlarınızla birbirini-
          ze sorabilirsiniz. aynı şekilde bilimsel ilerleme ve
          bilim tarihinde yer alan çalışmaları kendiiniz de
          deneyerek ihtiyaçların bilgiyi nasıl yönlendirdiği-
          ne şahit olabilirsiniz.

        2.  İlerlemeli Öğrenme: Matematik kavramlarını adım adım öğrenmek ve temel kavramları sağlam şekilde anladıktan sonra
          daha karmaşık konulara geçmek önemlidir. Bunun için kavram ve zihin haritaları hazırlayabilir, etkileşimli materyaller, yapay
          zeka destekli çalışmaları kullanarak ilerlemenizi sürekli takip edebilirsiniz.
        3.  Aktif Katılım: Sınıf içinde etkileşimli derslere katılarak matematik konularını tartışmak ve grup çalışmaları yapmak, öğren-
          cilerin derse aktif bir şekilde katılımlarını sağlayabilir.
        4.  Teknoloji Kullanımı: Dijital araçları kullanarak interaktif matematik uygulamaları veya video dersleriyle desteklenmiş eği-
          tim yöntemleriyle matematik becerilerini geliştirebilirsiniz. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı olarak sizin için hazırladığımız
          destek içerikleri ile ilgili bilgileri sayfa 25'te yer alan "Çevrimiçi Öğrenme Platformları" bölümünde bulabilirsiniz.
        5.  Problem Çözme Becerisi Geliştirme: Matematik problemleri üzerinde düşünerek farklı çözüm yolları bulma becerisini
          geliştirmek için problem tabanlı öğrenme yöntemlerini tercih edebilirsiniz. Problem tabanlı yöntemler, öğrenme ve öğretme
          sürecinde kullanılan bir yaklaşımdır. Bu yöntemde, öğrencilerin gerçek dünya problemlerini çözmeleri teşvik edilir ve bu
          problemleri çözerken kavramsal anlayışlarını geliştirmeleri hedeflenir. Öğrencilere problem çözme becerileri kazandırılır-
          ken aynı zamanda derinlemesine düşünmelerini teşvik etmek için farklı stratejiler kullanılır. Bu yöntem matematik eğitimin-
          de sıkça kullanılır çünkü matematiksel problemler, soyut kavramların somut durumlarda nasıl uygulanabileceğini gösterir.
          Ayrıca problem tabanlı yöntemler öğrencilerin eleştirel düşünme, işbirliği yapma ve iletişim becerilerini geliştirmelerine de
          yardımcı olabilir.

        6.  Kişiye Özgü Destek: Her öğrencinin farklı olduğunu anlayarak onların bireysel ihtiyaçlarına göre destek sağlanmalıdır. Özel
          gereksinimlere veya zayıf yönlerine odaklanarak kişiye özgü rehberlik alabilirsiniz. Örneğin EBA, OGM MATERYAL, ODS vb.
          sistemlerimizin internet sayfalarında yer alan test veya deneme sonuçlarında eksiklerinizin tespiti sonucu ekrana gelen
          video veya konu anlatımları kendinize kişisel bir destek sağlamanız maksadıyla hazırlanmıştır.

        7.  Uygulama ve Pratik: Matematik problemlerini çözmeye dayalı uygulamalara düzenli olarak zaman ayırarak konuların pe-
          kiştirilmesine yardımcı olabilirsiniz. Hazırlayacağınız çalışma programında muhakkak pekiştirme amaçlı problem çözme ve
          konu tekrarları yer almalıdır. Bu maksatla basılı materyallerin yanında dijital içeriklerimizde yer alan testlerden ve deneme
          sınavlarından yararlanabilirsiniz.
        Bu yöntemleri kullanarak Maarif Model’ine uygun şekilde matematik dersine çalışabilir ve kendinizi geniş bir bakış açısıyla
        geliştirebilirsiniz.






                                                                               LİSEYE HOŞ GELDİN           19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24