Page 9 - Liseye Hoş Geldin - Matematik
P. 9
MATEMATİK
MATEMATİK DERSİ MATEMATİK DERSİ
özgü alan becerileri tanımlanmıştır. Bu anlamda kavramsal becerilerle matematik alan becerilerinin sıkı bir etkileşimi söz ko-
nusu olup bu iki beceri türünün birbirinin gelişimini destekleyen yapısı ön plandadır.
Benimsenen program modelinde programlar arası bileşenler;
• sosyal-duygusal öğrenme becerileri,
• değerler,
• okuryazarlık becerileri olarak sınıflandırılmıştır.
Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı’nın geliştirmeyi amaçladığı 5 alan becerileri;
• Matematiksel muhakeme, çözümleme, yorumlama, çıkarım yapma, matematiksel doğrulama veya ispat yapma şeklinde
dört ana beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
• Matematiksel problem çözme; çözümleme, yorumlama, matematiksel çözümler geliştirme, yansıtma şeklinde dört ana
beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
• Matematiksel temsil becerisi; matematiksel temsillerden yararlanma, matematiksel temsilleri değerlendirme şeklinde iki
ana beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
• Veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme becerisi; istatistiksel problemi belirleme, verileri toplama ve analize hazırla-
ma, bulgulara ulaşma, bulguları yorumlama şeklinde dört ana beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
• Matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma becerisi; matematiksel araç ve teknolojiden yararlanma, değerlendirme şeklin-
de iki ana beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
Bu alan becerilerinden her biri, matematiksel düşünmeden ve matematik öğretiminden beklenen bireysel veya toplumsal fay-
danın önemli bir boyutunu yansıtmaktadır.
Beceri temelli program yaklaşımının bir gerekliliği olarak öğrenme çıktıları belirlenirken mevcut programın matematiksel içe-
riğinin bazı boyutları dönüştürülmüş veya tamamıyla yeniden tasarlanmıştır. Yine bu yaklaşımın bir gerekliliği olarak mate-
matiksel bilgiler kavramsal ilişkililik, birey için anlamlılık ve matematik öğretiminin amaçları açısından faydalılık gibi ölçütler
açısından değerlendirilmiş; bu ölçütleri sağlamayan matematiksel içeriklere programda yer verilmemiştir. Bu anlamda daha
yalın, tutarlı ve beceri gelişimini destekleyen bir içerik yapısı kurgulanmıştır.
LİSEYE HOŞ GELDİN 9