Page 9 - Liseye Hoş Geldin - Matematik
P. 9

MATEMATİK

 MATEMATİK DERSİ                                                           MATEMATİK DERSİ




        özgü alan becerileri tanımlanmıştır. Bu anlamda kavramsal becerilerle matematik alan becerilerinin sıkı bir etkileşimi söz ko-
        nusu olup bu iki beceri türünün birbirinin gelişimini destekleyen yapısı ön plandadır.

        Benimsenen program modelinde programlar arası bileşenler;
          •  sosyal-duygusal öğrenme becerileri,
          •  değerler,
          •  okuryazarlık becerileri olarak sınıflandırılmıştır.

        Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı’nın geliştirmeyi amaçladığı 5 alan becerileri;
          •  Matematiksel muhakeme, çözümleme, yorumlama, çıkarım yapma, matematiksel doğrulama veya ispat yapma şeklinde
            dört ana beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
          •  Matematiksel problem çözme; çözümleme, yorumlama, matematiksel çözümler geliştirme, yansıtma şeklinde dört ana
            beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
          •  Matematiksel temsil becerisi; matematiksel temsillerden yararlanma, matematiksel temsilleri değerlendirme şeklinde iki
            ana beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
          •  Veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme becerisi; istatistiksel problemi belirleme, verileri toplama ve analize hazırla-
            ma, bulgulara ulaşma, bulguları yorumlama şeklinde dört ana beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
          •  Matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma becerisi; matematiksel araç ve teknolojiden yararlanma, değerlendirme şeklin-
            de iki ana beceriden ve bunların süreç bileşenlerinden oluşmaktadır.
        Bu alan becerilerinden her biri, matematiksel düşünmeden ve matematik öğretiminden beklenen bireysel veya toplumsal fay-
        danın önemli bir boyutunu yansıtmaktadır.

        Beceri temelli program yaklaşımının bir gerekliliği olarak öğrenme çıktıları belirlenirken mevcut programın matematiksel içe-
        riğinin bazı boyutları dönüştürülmüş veya tamamıyla yeniden tasarlanmıştır. Yine bu yaklaşımın bir gerekliliği olarak mate-
        matiksel bilgiler kavramsal ilişkililik, birey için anlamlılık ve matematik öğretiminin amaçları açısından faydalılık gibi ölçütler
        açısından değerlendirilmiş; bu ölçütleri sağlamayan matematiksel içeriklere programda yer verilmemiştir. Bu anlamda daha
        yalın, tutarlı ve beceri gelişimini destekleyen bir içerik yapısı kurgulanmıştır.





































                                                                               LİSEYE HOŞ GELDİN           9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14