Page 315 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 315

Bu etkinlik için aşağıdaki malzemeler gereklidir:

               Zerynth  Stüdyosu:  Windows,  MacOS  ve  Linux  işletim  sistemlerinden  http://www.zerynth.com/zery-
           nth-studio/ adresine giriş yaparak paketi indirip bilgisayarınıza kurabilirsiniz.

               Arduino DUE veya ST Nucleo F401RE veya Particle Photon veya Mikroe Flip & Click: Hangi kartı kulla-
           nırsanız kullanın, Zerynth çoklu kart uyumludur. Desteklenen Anakartların tüm ayrıntılarını Zerynth web
           adresinde bulabilirsiniz.

               Zerynth Shield: Günlük yaşam nesnelerinize akıllı işlevler ekleyen, kullanıma hazır çoklu sensör kartıdır.
           Dokunma algılama sensörleri, kızılötesi LED, mikrofon, ışık sensörü ve sıcaklık sensörü dahil olmak üzere
           bir dizi sensör ve aktüatör sunan çok kartlı bir donanımdır. Detaylı bilgiye http://www.zerynth.com/zery-
           nth-shield/ adresinden ulaşabilirsiniz.

               Adafruit’den bir NeoPixel LED şeridi veya bir halka: Detaylı bilgiye https://www.adafruit.com/produ-
           cts/1426 adresinden ulaşabilirsiniz.
               3D yazdırılabilir Jack O Lantern: Detaylı bilgiye http://www.thingiverse.com/thing:500762 adresinden
           ulaşabilirsiniz.

               Geliştirme Aşaması

               Yerleşik bir sensör seti ve en çok kullanılan tüm iletişim bağlantı noktaları takılmaya hazır haldeyken,
           Zerynth Shield, yapımcıların, tasarımcıların ve IoT profesyonellerinin, kablolama ve lehimlemenin devrelerle
           bütünleştirerek nesneleri kolayca geliştirmeye imkân tanımaktadır. Zerynth Shield’ı Arduino’nuza yerleştirin
           ve mikrofon ve zilden tam olarak yararlanın. Zerynth Shield’de ayrıca Adafruit Neopixel LED şeritlerinin bağ-
           lantısına ayrılmış bir bağlantı noktası da bulunmaktadır. Bağlantı noktası pimleri şunlardır: GND; Vin; LED
           kontrol pimi.

               Tüm panoları ve LED’leri 3D Baskılı Balkabağı Lambasına koyun ve montajı tamamlayın.

               Arduino içerisine EK-1’de verilen kod bloğunu kopyalayıp yapıştırınız.

               Projeyi geliştirirken bağlantıların aşağıdaki ekran görüntüsünde verilen şekilde şemaya uygun olarak ya-
           pılması gerekmektedir. Herhangi bir bağlantı problemi yaşamamak için bu bağlantıların eksiksiz olarak yapıl-
           ması gerekmektedir.

               Şema Resim 2’de gösterilmektedir.









                                                                                                                     307
   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320