Page 189 - YKS KAMPI KİTABI (1)
P. 189

YKS KAMPI


                                                     FİZİK TEST-4


        1.   Uzunlukları 3L olan özdeş çubuklar ve genleşmeleri önemsiz,   3.   Karanlık bir odada mavi ışık altında bakılan bir cismin rengi
            özdeş  X, Y, Z, T silindirleri ile şekildeki sistem kuruluyor.  mavi görünüyor.






            Çubukların sıcaklıkları eşit miktar artırıldığında X, Y, Z, T
            silindirlerinin tur sayıları n , n , n  ve n   arasındaki ilişki
                                 X  Y  Z   T
            nasıldır?                                              Buna göre  aynı karanlık odada cisme beyaz ışık altında
                                                                   bakılırsa
            A) n  > n  = n  > n
               T   Y  Z   X
                                                                    I. Beyaz görünür.
            B) n  > n  = n  > n
               Y   X  Z   T                                         II. Mavi görünür.
            C) n  = n  > n  = n                                    III. Magenta görünür.
               Y   T  X   Z
            D) n  > n  = n  > n                                    IV. Sarı görünür.
               X   Y  Z   T
            E) n  > n  > n  = n T                                  yargılarından hangisi yada hangileri doğru olabilir?
               X
                      Z
                   Y
                                                                   A) I ve II        B) I ve III          C) II ve IV
                                                                           D) I, II ve III          E) II, III ve IV








        2.   L boyundaki özdeş P, R, S tellerinin bir ucuna sırasıyla m,
            2m, 3m kütleleri asılırken diğer ucu sabit bir noktaya bağla-
            narak teller üzerinde atmalar oluşturuluyor. Oluşan atmaların   TYT 2019
            hız büyüklükleri sırasıyla v , v , v  ‘dir.        4.   Bir koşu parkurunda K ve L koşucuları, şekilde gösterildiği
                                P  R  S
                                                                   gibi  farklı  yarıçaplı  çembersel  yollar  boyunca,  ok  yönünde
                                                                   aynı anda koşmaya başlamışlardır. Çembersel parkurdaki bir
                                                                   turu, ilk olarak K koşucusu daha sonra L koşucusu tamamla-
                                                                   mıştır.







                                                                   K ve L koşucuları parkurlarındaki bir turu tamamlayıp ko-
                                                                   şuya  başladıkları  noktaya  ulaştıklarında  K  koşucusuna
                                                                   ait
                                                                    I. yer değiştirme,
                                                                    II. ortalama sürat,
            Buna göre P, R, S tellerinde oluşturulan atmaların hız bü-
                                                                   III. ortalama hız
            yüklükleri v  , v  ve v  arasındaki ilişki nedir? (Sürtünmeler
                     P  R   S
            ihmal ediliyor.)                                       niceliklerinden hangileri L koşucusununkinden daha bü-
                                                                   yüktür?
            A) v  = v  = v          B) v  > v  = v                C) v  > v  > v
               P   R  S         P  R   S         S   R  P
                                                                   A) Yalnız I    B) Yalnız II   C) Yalnız III
                    D) v  = v  > v        E) v  > v  > v
                       P  R   S            P  R   S
                                                                           D) I ve II         E) II ve III




                                                                                                              189
                                           Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194