Page 2 - Kutadgu Bilig
P. 2

KUTADGU BİLİG - DİL ŞENLİĞİ









                    Amaç: “Kutadgu B l g” adlı eserde, devlet  ayakta tutan “adalet,

            l yakat,  doğruluk,  b lg ,  akıl,   y l k,  eğ t m,  tevazu…”  g b   soyut

            kavramların  görsel  sanatlar  yardımıyla  somutlaştırılmasını,  böylece

            öğrenc ler n  d s pl nler  arası  b r  çalışma   le  hem  Kutadgu  B l g'


            tanımalarını  hem  de  Türkçen n  zeng nl ğ n   fark  edeb lmeler n

            sağlamak.

                    Kapsam: “Kutadgu B l g” d l  ç  çev r s  yapıldığında “mutluluk

            veren b lg ” anlamına gelmekted r. Ancak buradak  mutluluk  fades ,


            günümüzde  kel men n   ht va  ett ğ   anlamın  ötes nde  “kut  bolmak  /

            devlet  olmak,  devlet  olma  b lg s ”  manalarını  taşımaktadır.  Aynı

            zamanda b r s yasetname özell ğ  taşıyan “Kutadgu B l g”; “İdeal b r


            devlet yönet m  nasıl olmalıdır, devlet  yöneten k ş ler hang  özell klere

            sah p  olmalıdır,  devlet n  görevler   nelerd r?”  sorularına  cevap

            vermekted r. Yusuf Has Hac p, bu sorulara cevap bulurken başta eğ t m

            olmak üzre adalet, akıl, b lg , doğruluk, tevazu, y ğ tl k,  y l k-kötülük


            g b  kavramlardan faydalanmıştır.

                    Sonuç:  Türkçen n  en  kıymetl   eserler nden  b r  olan  “Kutadgu

            B l g” günümüze kadar taşıdığı mesajlarla evrensel hüv yete mal k b r


            met nd r. Yapılan  çalışma   le  eser  sadece  okunmayıp  aynı  zamanda

            serg leneb l r  hale  gelecekt r.  Bu  açıdan  eser n  taşıdığı  evrensel

            mesajlar  d s pl nler  arası  b r  çalışma   le  b r  anlamda  yen den


            yorumlanmıştır.
                                                                      Muhammet SOLE
                                                           Türk D l  ve Edeb yatı Öğretmen

                                                         Kastamonu-Taşköprü Anadolu L ses
   1   2   3   4   5   6   7