Page 46 - Bilgisayar Bilimi Kur 1| I. Bölüm
P. 46
4.2.1. Problemin Analiz Çizelgesi
Çözümü düzenlemek için önce programın beklentilerini analiz etmek gerekir. Bunun için en iyi yol,
problemi dört aşamada ele almaktır:
1. Eldeki veri
2. Beklenen sonuç
3. Problemin çözüm süreci
4. Çözüm seçenekleri
Tablo 5: Problem Analiz Çizelgesi
Eldeki Veri Beklenen Sonuç
Problemde verilen ya da kullanıcı tarafından Sonuç için beklentiler, hangi bilginin nasıl biçimde
sağlanan veri sunulacağı
Problemin Çözüm Süreci Çözüm Seçenekleri
İfade ve eşitlikler listesi, sıralama, arama, Problemi çözebilmek için olası fikirler
hesaplama vb.
Bir örnek problem için problem analiz çizelgesinin nasıl olduğuna bir göz atalım: sınav ve perfor-
mans puanlarına göre ortalama hesaplama ve geçme kalma durumunun kontrolü:
Eldeki Veri Beklenen Sonuç
2 Yazılı ve 2 Performans Puanı Geçme/Kalma Durumu
Problemin Çözüm Süreci Çözüm Seçenekleri
-Ortalama = (Yazılı 1 + Yazılı 2 + Performans Yazılı ve performans puanlarını girilecek değerler
1+ Performans 2)/4 olarak tanımlama
-Geçme/Kalma Durumu= Eğer ortalama
50’den küçükse “Kaldı”, değilse “Geçti”
4.2.2. Etkileşim Çizelgesi Geliştirme
Çözüme ulaşma yolunda ikinci adım, çözüm sürecini modüllere ayırmak ve süreçteki modüllerin
birbiri ile etkileşimini görmek için modülleri birleştirmektir. Yönetsel etkileşim çizelgesi hazırlanırken
yukarıdan aşağıya yaklaşım kullanılır. Tüm modülleri kontrol eden bir ana kontrol mekanizması dâhi-
linde süreç yukarıdan aşağıya doğru işler.
Kontrol
Modül 1 Modül 2 Modül 3
Modül 4 Modül 5
Modül 6
Şekil 1.9: Etkileşim çizelgesi
60