Page 208 - Bilgisayar Bilimi | Kur 1
P. 208
Kesir sınıfı “__add__” isimli bir metod sunar. Bu metod iki kesiri toplamamızı sağlar.
fractionplay.py
f3 = f1 + f2
Bu, aşağıdaki ifadenin farklı biçimde kullanımıdır.
f3 = f1. _ _ add _ _ (f2)
Aynı söz dizimi, değişkenlerin dizi olduğu durum içinde kullanılabilir. Kesir sınıfının buna benzer
farklı metotları vardır:
• __mul__, multiplication: f.__mul__(g) is equivalent to f * g
• __eq__, relational quality: f.__eq__(g) is equivalent to f == g
• __gt__, greater than: f.__gt__(g) is equivalent to f > g
• __sub__, subtraction: f.__sub__(g) is equivalent to f – g
• __neg__, unary minus: f.__neg__() is equivalent to -f
>>> (20). _ _ add _ _ (4)
24
>>> 0.25. _ _ mul _ _ (4)
1.0
>>> ‘hello’. _ _ add _ _ (‘there’)
‘hellothere’
>>> ‘hello’. _ _ mul _ _ (3)
‘hellohellohello’
Bu örneklerdeki “.” kullanımlarına dikkat ediniz.
9.15. Turtle Grafik Nesneleri
Grafik çizme işleminde “Turtle” nesnesinin çizim işlemi için kalemi modellediğini biliyoruz.
Kendi “Turtle” nesnelerimizi tasarlayarak kullanabiliriz. Birden fazla kalem kullanmamız gerekirse
bu çok kullanışlı olacaktır.
# Draws a rectangular box in the window
from turtle import Turtle, mainloop
t = Turtle() # Create a turtle object named t
t.pencolor(‘red’) # t’s pen color is red
t.forward(200) # Move turtle t forward 200 units (create bottom of
rectangle
t.left(90) # Turn turtle left by 90 degrees
t.pencolor(‘blue’) # Change t’s pen color to blue
207