Page 210 - Bilgisayar Bilimi | Kur 1
P. 210

9.17. Buton Test Etme

               Tk: Bu sınıf bir grafik pencereyi temsil eder.
                   root = Tk()
            ifadesi “root” isimli bir nesne oluşturur. Bu nesne uygulamanın ana grafik penceresini ifade eder.

                   root.mainloop()
            ifadesi pencerenin yanı sıra grafik programını başlatmak için “mainloop” metodunu çağırır. Bu metot,
            hareket sürecini başlatarak kullanıcının görsel dönüt almasına olanak sağlar.
               Button: Kullanıcının basabileceği bir grafik butonu temsil eden sınıftır. Bir buton, araç kitinin
            sağladığı pek çok grafikten biridir.
                   b = Button(root)
            ifadesi “b” isimli bir buton nesnesi oluşturur ve nesneyi “root” pencere ile ilişkilendirir.

                   b.configure(background=”yellow              “, text=”Click Count = 0”,
            command=update)
            ifadesi, butonu sarı arka plan, metin rengi ve basıldığında gerçekleşecek işlem açısından konfigüre eder.
               “Button” nesnesi ile yazı tipi ve rengi, sola ya da sağa hizalı yazma, yatay ya da dikey konumlama ve
            çerçeve kalınlığı gibi seçenekleri de değiştirebiliriz.
                   b.pack()
            ifadesi butonun pencerede görünür iyi bir noktada yer almasını sağlar.

                  b = Button(root, background =”yellow”, text=”Click Count
                  = 0”, command=update)
            ifadesinde gerekli olan pencere parametresi ile birlikte (root) 3 tane parametrenin daha gönderildiğini
            görüyoruz. Bu örnekte “count” değişkeni global olarak tanımlanmalıdır çünkü fonksiyonda tekrar ata-
            ma yapılmaktadır. Ayrıca, “b” değişkeni de global olmalıdır.


            9.18. Trafik Işıkları Örneği

              from tkinter import Tk, Canvas
              from tkinter.ttk import Button, Frame
              def do _ button _ press():
              global color
              if color == ‘red’:
              color = ‘green’
              canvas.itemconfigure(red _ lamp, fill=’black’) # Turn red off
              canvas.itemconfigure(green _ lamp, fill=’green’) # Turn green on
              elif color == ‘green’:
              color = ‘yellow’
              canvas.itemconfigure(green _ lamp, fill=’black’) # Turn green off
              canvas.itemconfigure(yellow _ lamp, fill=’yellow’) # Turn yellow on
              elif color == ‘yellow’:
              color = ‘red’
                                                                                                     209
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215