Page 29 - Bilgisayar Bilimi | Kur 1
P. 29

Farklı bir bakış açısı ile programlama; bilgisayarın
            donanıma nasıl davranacağını anlatan, bilgisayara yön
            veren komutlar ve işlemler bütünüdür. Kısaca yazılım
            geliştirme, test etme ve bakımını yapma sürecidir. Bir
            programlama sisteminin iki bileşeni vardır:
               1.  Bilgisayara kurulmuş olan bileşen - program-
                   lama ortamı
               2.  Programcının kafasına yazılmış olan bileşen -
                   programlama dili.
               Kullandığımız programlama ortamı ile programcı
            tarafından kullanılacak kelime ve komutları oluşturur,
            program akışını ve mevcut durumu kontrol edebilir, adım adım işlemleri takip edebilir, oluşturduğu-
            muz işlemleri genelleştirerek soyutlaştırabiliriz. Kullandığımız programlama dili ile yapmak istediğimiz
            işlemleri bilgisayarın anlayacağı biçimde ifade edebilir, işlemleri parçalara bölebilir, parçalardan farklı
            ve anlamlı bütünler oluşturabiliriz.

            2.1.2.  Program Nedir?

               Program, hesaplamayı gerçekleştirmek için birbirini izleyen komut ya da işlemlerden (yönergeler-
            den) oluşan yapıdır. İşlemler matematiksel ya da mantıksak olabilir. Örneğin bir formülün sonucunun
            hesaplanması ya da bir doküman içerisinde belirli bir metnin aranması gibi. Ayrıntılar programlama
            dillerine göre farklılaşsa bile belirli komutlar her dilde yer alır.


               Girdi: Klavyeden, dosyadan veya başka
            bir aygıttan veri almadır.

               Çıktı:  Ekranda  veriyi  görüntüleme
            veya veriyi dosyaya veya başka bir aygıta
            göndermedir.
               Matematik: Toplama, çarpma gibi bazı
            temel matematiksel işlemleri gerçekleştir-
            medir.
               Koşullu yürütme: Belirli durumları sı-
            namak ve komutları uygun bir sıraya göre
            çalıştırmaktır.

               Tekrarlama:  Bazı eylemleri genellikle
            ufak tefek değişikliklerle tekrar tekrar yü-
            rütmedir.
               Programların çoğu, ne kadar basit ya
            da karmaşık olursa olsun temel olarak bu
            işlemlere dayalı olarak çalışır. Bu nedenle
            programlama, büyük ve karmaşık bir gö-
            revi bu temel komutlarla gerçekleştirebilecek kadar basit biçimde küçük alt görevlere bölme olarak ta-
            nımlanabilir.






         28
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34