Page 90 - Bilgisayar Bilimi | Kur 1
P. 90
rar verilirken koşulun yanlış olduğunda uygulanacak yönergeler olmasa bile, her zaman doğru olduğu
durum için uygulanacak yönergeler olmalıdır. Eğer doğru olması koşuluna uygun yönerge yoksa mantık
yapısını dönüştürmek yerinde olacaktır.
Pozitif mantıktan diğerine ya da tam tersi biçimde dönüşüm yapmak için aşağıdaki kuralları uygu-
layınız.
1. Tüm < koşullarını >= ile değiştirin.
2. Tüm < koşullarını > ile değiştirin.
3. Tüm > koşullarını <= ile değiştirin.
4. Tüm >= koşullarını > ile değiştirin.
5. Tüm = koşullarını <> ile değiştirin.
6. Tüm <> koşullarını = ile değiştirin.
7. Then kapsamındaki tüm yönergeleri Else kapsamı ile karşılıklı olarak değiştirin.
Bu dönüşüm daha önce incelediğimiz problemin çözümü için şu biçimde yapılmaktadır:
If Yas < = 18 If Yas > 18
Then Then
Doğru Ucret = 15 Doğru If Yas >= 65
Else Then
If Yas < 65 Doğru Ucret = 10
Then Else
Doğru Yanlış Ucret = 20
Yanlış Ucret = 20
Else
Else
Yanlış Ucret = 10 Yanlış Ucret = 15
7.9. Hangi Mantık Yapısı?
Bir problemi çözmek için hangi karar yapısını seçeceğimize nasıl karar vereceğiz? Bunun en kolay
yolu her 3 yapı için çözümü yazmak ve bu çözümler içinden en hızlı, kolay algılanan ve en az koşulla
çalışanı seçmektir. Her zaman aynı yapıyı kullanmak ya da problemden istenildiği sıradaki yönergeleri
kullanarak çözüm üretmek sıkça başvurulan yollardır ancak bu yaklaşımlar her zaman en etkili çözüm
ile sonuçlanmayabilir.
Şimdi bir problemi çözmenin 4 farklı yolunu inceleyelim. Harcanan para miktarına göre belli sayı-
larda “bonus” verilmesi için farklı mantık yapılarında akış şemaları şu şekildedir:
89