Page 25 - Felsefe 10 | Çalışma Defteri 4
P. 25
CEVAP ANAHTARI
BECERİ TEMELLİ - I
1. Diyalogda geçen “Yağmur sesine benzeyen başka bir ses de olabilir.” ifadesi doğruluk ölçütü olarak
uygunluk ölçütünün ele alındığını göstermektedir. Uygunluk ölçütünde bilginin nesnesine uygun
olması gerekmektedir. Yağmur sesine benzeyen başka seslerin de olması yağmur yağıyor bilgisinin
doğrulanmasını engelleyebilir. Bundan dolayı “Yağmur yağıyor.” Bilgisinin doğrulanması için yağmur
yağdığı ve yağmur sesinin oluştuğu doğrudan görülmelidir.
2. İnsanların “Görmeden inanmam.” düşünceleri güvensizliğin temeli olarak ele alınabilir. Kişi, kendi
deneyimlemediği durumlara kuşku ile bakmaktadır.
3. Diyalogda “bilginin kaynağı” problemi ele alınmaktadır. Bu probleme yönelik de empirist (deneyci)
bakış açısı öne çıkarılmaktadır.
4. Kişiler, kabul ettikleri ve güvendikleri bilgi kaynaklarının kendilerini doğru bilgiye ulaştıracağını
düşünür. Bu konuda insanlar arasında bazı ortak kabuller olsa da kişiler kendi kabullerini temele
almaktadır.
BECERİ TEMELLİ - II
1. Mobil telefonu düşürmüş olduğum, telefonumun artık eskidiği ve kardeşimin ayarlarını bozmuş
olabileceği gibi olasılıkları düşünürüm.
2. Düştüğünü ve kardeşimin telefonla oynadığını görmüş olmam bir kanıttır. Eskidiği için bu durumla
karşılaşmam ise teknoloji üreten şirketlerin planlı eskitme stratejileridir.
3. Mobil telefon elektronik bir cihaz olduğu için zarar görmüş olabilir.
4. Ekran açılmadığı için tamire götürürüm.
5. Neden çalışmadığını anlamaya çalışırım.
6. 1. Problemin belirlenmesi (düşme ve ekranın açılmaması)
2. Problemle ilgili gözlem yapma ve veriler toplama (Ekran açılmıyor.)
3. Hipotezler kurma (Telefon düştüğü için zarar görmüş olabilir.)
4. Deneyler tasarlayıp hipoteze dayalı tahminlerde bulunma (Elektronikten anlayan birine
telefonu gösteririm.)
5. Kontrollü deneyler yapma (Tamir sonuçlarına göre ekranın zarar gördüğü tespit edilir.)
6. Verilerden sonuç çıkartma (Telefonun yere düşmesi ekrana zarar verir.)
7. Teori ve yasa (Elektronik cihazların ekranları düşmekten etkilenir.)
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 25 FELSEFE-10
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ