Page 58 - Biyoloji 10 - Kavram Öğretimi
P. 58
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 27
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı BİYOLOJİ 10
1. ÜNİTE : HÜCRE BÖLÜNMELERİ > 10.1.2. Mayoz ve Eşeyli Üreme
Kavram : Eşeyli Üreme
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Çıkarım Yapma Becerisi
Çalışmanın Adı İNSANLARDAKİ ÇEŞİTLİLİK 20 dk.
Çalışmanın Amacı İnsanlardaki çeşitliliğin nedenlerini açıklayabilme.
Yönerge: Aşağıda verilen metin ve görselden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Görsel incelendiğinde aynı anne-babadan olan bi-
reylerin birbirlerine ve ebeveynlerine benzedikleri
ancak birbirlerinin aynısı olmadıkları görülür. Bu fark-
lılıkların nedeni eşeyli üremedir. Eşeyli üremede dişi
ve erkek üreme hücreleri mayozla oluşur. Kromozom
sayısı yarıya iner. Döllenme olayı sonucunda farklı
genotip ve fenotip özelliğine sahip bireyler meydana
gelir. Döllenmeyle kromozom sayısı tekrar iki katına
çıkar.
Görsel 1: Aynı aileden farklı fenotiplere sahip bireyler
Sorular:
1. Aşağıda verilen kavram haritasında insanın eşeyli üremesi gösterilmiştir. 5, 6 ve 8 numaralı ku-
tucuklara kromozom sayısını, haploit veya diploit olma durumunu yazınız. 3, 4, 7 ve 9 numaralı
kutucuklara ise gerçekleşen olayın adını yazınız.
İnsanın Üreme Süreci
3
7
1 5 9
2n=46
8
4 Embriyo 2n = 46
kromozomlu
2 6
2n=46
55