Page 61 - Coğfraya 10 Kavram Öğretimi Kitabı
P. 61
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
31 COĞRAFYA 10 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.4. Bitkiler > 1.4.2. Türkiye’de Bitkiler
Kavram : Relikt Bitki
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı BİZ HEP BURADAYDIK 25 dk.
Çalışmanın Amacı Relikt (kalıntı) bitki kavramını tanımlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki görsellerden ve metinden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Derya Öğretmen, Türkiye’deki ağaç türleri ve
ağaçların yetişme koşulları hakkında öğrencile-
rine bilgi verir.
“Sizlerle üklemizdeki bazı orman sahalarını ge-
zeceğiz. Gezi esnasında öğrendiğiniz ağaç tür-
lerinin adlarını ve üklemizde hangi bölgede yay-
K gın olarak yetiştiğini ayrıca yetişme koşullarını
gözlemlemenizi istiyorum.’’ der.
0 200 km
G Öğrencilerle birlikte gözlem yapmak için Doğu
Karadeniz Bölümü’ne giderler. Trabzon ve çev-
resinde yapılan uzun bir araştırmadan sonra Ço-
ruh Vadisi’ndeki türleri ve son olarak da Ama-
nos Dağları’ndaki türleri incelerler.
Araştırma ve inceleme gezisinden döndükten
sonra öğrencilerine bu linkteki videoyu izletir.
https://youtu.be/jSB3KM3bpZ4. Daha sonra yapmış
oldukları gözlemleri gruba aktarmalarını ister.
Görsel 1
Trabzon ve Beni, Çoruh Vadisi’ndeki sandal ağaçlarını gör- Öğretmenim sandal ağacını
çevresinde sıklıkla mek çok şaşırttı. Çünkü sandal ağacı, Akdeniz Muğla’da teyzemin yanına
gördüğümüz kayın Bölgesi’nde yaygın olarak görülen bir türdür. gittiğimde gördüm ve çok
ağacının Amanos merak ederek araştırdım. Bu
Dağları’nda da linkte https://dergipark.org.tr/
görülmesi çok dik- tr/download/article-file/18112
katimi çekti. Buna Erdal yararlı bilgilere ulaştım. Ar-
çok şaşırdım. kadaşlarım da linki açarak
Erdal çok doğru söylüyorsun. okurlarsa çok detaylı ve gü-
Derya Bu bilgiyi nereden öğrendin? zel bilgilere ulaşacaklardır.
Görsel 2 Elif Öğretmen
Soru:
1. Amanos Dağları’nda kayın ve Çoruh Vadisi’nde sandal ağacına yer yer rastlanılması öğrencileri
neden şaşırtmıştır? Açıklayınız.
2. İzlediğiniz videodan ve yapmış olduğunuz gözlemlerden yararlanarak ülkemizde farklı coğrafi böl-
gelerde relikt (kalıntı) bitkilerin görülmesi neyin kanıtıdır?
3. Görselden ve metinden yararlanarak relikt (kalıntı) bitkileri nasıl tanımlarsınız?
58
Hazırlayan: Safiye BAŞ