Page 61 - Coğfraya 10 Kavram Öğretimi Kitabı
P. 61

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
         31      COĞRAFYA 10                                            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi
         1. ÜNİTE     : DOĞAL SİSTEMLER > 1.4. Bitkiler > 1.4.2. Türkiye’de Bitkiler
         Kavram       : Relikt Bitki
         Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
         Alan Becerileri  : Coğrafi Sorgulama Becerisi

          Çalışmanın Adı                        BİZ HEP BURADAYDIK                               25 dk.
          Çalışmanın Amacı  Relikt (kalıntı) bitki kavramını tanımlayabilme.


         Yönerge:   Aşağıdaki görsellerden ve metinden yararlanarak soruları cevaplayınız.

                                                          Derya  Öğretmen,  Türkiye’deki  ağaç  türleri  ve
                                                          ağaçların yetişme koşulları hakkında öğrencile-
                                                          rine bilgi verir.
                                                          “Sizlerle üklemizdeki bazı orman sahalarını ge-
                                                          zeceğiz. Gezi esnasında öğrendiğiniz ağaç tür-
                                                          lerinin adlarını ve üklemizde hangi bölgede  yay-
           K                                              gın  olarak  yetiştiğini  ayrıca  yetişme  koşullarını
                                                          gözlemlemenizi istiyorum.’’ der.
                                         0                 200 km
           G                                              Öğrencilerle  birlikte  gözlem  yapmak  için  Doğu
                                                          Karadeniz Bölümü’ne giderler. Trabzon ve çev-
                                                          resinde yapılan uzun bir araştırmadan sonra Ço-
                                                          ruh Vadisi’ndeki türleri ve son  olarak da Ama-
                                                          nos Dağları’ndaki türleri incelerler.
                                                          Araştırma  ve  inceleme  gezisinden  döndükten
                                                          sonra öğrencilerine bu  linkteki videoyu izletir.
                                                          https://youtu.be/jSB3KM3bpZ4. Daha sonra yapmış
                                                          oldukları gözlemleri gruba aktarmalarını ister.
         Görsel 1

          Trabzon ve            Beni, Çoruh Vadisi’ndeki  sandal  ağaçlarını gör-  Öğretmenim  sandal  ağacını
          çevresinde sıklıkla   mek çok şaşırttı. Çünkü sandal ağacı, Akdeniz   Muğla’da  teyzemin  yanına
          gördüğümüz kayın      Bölgesi’nde yaygın olarak görülen bir türdür.  gittiğimde  gördüm  ve  çok
          ağacının Amanos                                                      merak ederek araştırdım. Bu
          Dağları’nda da                                                       linkte  https://dergipark.org.tr/
          görülmesi çok dik-                                                   tr/download/article-file/18112
          katimi çekti. Buna                                     Erdal         yararlı  bilgilere  ulaştım.  Ar-
          çok şaşırdım.                                                        kadaşlarım  da  linki  açarak
                                                       Erdal çok doğru söylüyorsun.   okurlarsa çok detaylı ve gü-
                                       Derya           Bu bilgiyi nereden öğrendin?  zel bilgilere ulaşacaklardır.
         Görsel 2      Elif           Öğretmen

         Soru:


         1.   Amanos Dağları’nda kayın ve Çoruh Vadisi’nde sandal ağacına yer yer rastlanılması öğrencileri
              neden şaşırtmıştır? Açıklayınız.





         2.   İzlediğiniz videodan ve yapmış olduğunuz gözlemlerden yararlanarak ülkemizde farklı coğrafi böl-
              gelerde relikt (kalıntı) bitkilerin görülmesi neyin kanıtıdır?





         3.   Görselden ve metinden yararlanarak relikt (kalıntı) bitkileri nasıl tanımlarsınız?






          58
                                                                                        Hazırlayan: Safiye BAŞ
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66