Page 58 - Coğfraya 10 Kavram Öğretimi Kitabı
P. 58
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 29
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 10
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.4. Bitkiler > 1.4.1. Dünya’da Bitkiler
Kavram : Çayır
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı ZİNCİRİN HALKALARI GİBİ 20 dk.
Çalışmanın Amacı Çayır bitki örtüsü kavramını tanımlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki metinden, görsellerden ve ön bilgilerinizden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Fatma Öğretmen, öğrencilerine ‘‘Coğrafi olaylar ve olgular, bir zincirin halkaları gibi birbirleriyle bağlantılı-
dır. Bu nedenle coğrafya; beşerî sistemleri ve yeryüzünü araştıran, bunlar arasındaki ilişkiyi neden - sonuç
ve dağılış ilkesine bağlı olarak inceleyen ve sorgulayan bilim dalıdır.’’ dedikten sonra sınıfı iki gruba ayırır
ve grupların görevlerini açıklar:
K
0 200 km
G
Görsel 1: Türkiye haritası Görsel 2: Erzurum sıcaklık ve yağış grafiği
Görsel 3: Görsel 4:
“İnteraktif tahtaya yansıttığım görseller birbirleriyle bağlantılıdır.
Birinci grup, görsellerden yararlanarak çıkarım yapacağımız coğrafi terime ulaşılabilecek soruları hazır-
lamakla görevlidir.
İkinci grup ise soruların neler olabileceğini düşünerek cevaplar hazırlamakla görevlidir. Kendi aranızda
10 dakikalık süre içerisinde grup görevinizi tartışın ve verilenleri değerlendirin. Süre dolduğunda tartış-
mamız yapılacaktır.”
55