Page 17 - Mantık 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 17
9 MANTIK 11
1. ÜNİTE : MANTIĞA GİRİŞ > Doğru Düşünme > Akıl Yürütme Yöntemleri
Kavram : Tümevarım ve Tümdengelim
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Alan Becerileri : Çıkarımda Bulunma Becerisi
Çalışmanın Adı BAŞARMANIN YOLLARI 15 dk.
Çalışmanın Amacı Tümevarım ve tümdengelim kavramlarına ilişkin örnekleri karşılaştırabilme.
Yönerge: Aşağıdaki rehber öğretmen ve öğrencilerle yapılan “Başarının Sırrı” adlı sohbet yazısını oku-
yunuz. Yazıda geçen görsel ve notları inceleyip ilgili soruları yanıtlayınız.
Başarının Sırrı
Bu aralar yanıma gelen bazı öğrencilerim bana “Hocam, başarının sırrı nedir?” diye soruyor. Rehberlik
odasının panosuna astığım “Başarılı Sporcular Kolajı”nı gösteriyorum. Kolajda Tokyo Olimpiyatları’nda
göğsümüzü kabartan sporcularımızın bulunduğunu söyleyip aradıkları cevapları onların başarı
öykülerinde bulacaklarını belirtiyorum.
Başarılı Sporcular Kolajı
Kolajda Yer Alan Sporcular: Taha AKGÜL, Busenaz SÜRMELİ, Uğur AKTAŞ, Yasemin ADAR, Ali SOFUOĞLU, Busenaz ÇAKIROĞLU,
Eray ŞAMDAN, Mete GAZOZ, Ferhat ARICAN, Hakan REÇBER, Hatice Kübra İLGÜN, Rıza KAYAALP,
Merve ÇOBAN
Bir süre sonra görselde bulunan millî sporcularımızın kendilerinin, ailelerinin ve yakınlarının demeçlerin-
den derlediğim “Başarı Kartı”nı onlara veriyorum. Ardından millî sporcu Mete Gazoz’un ailesiyle yapılan
röportajı izletip röportajın özetini gösteren “Röportaj Kartı”nı onlara uzatıyorum.
Tüm verileri beraber inceledikten ve üzerine konuştuktan sonra başarının bir tesadüf olmadığını ve bunu
yapacak güce sahip olduklarının altını çiziyorum ve sözlerimi “Her çalışan başarır. Sen de çalışıyorsun.
Kesinlikle başarıcaksın.” gibi etkili ifadelerle vurguluyorum. Bir sonraki görüşmemizde başarılı olmanın
en önemli unsuru olan plan yapmaktan bahsedeceğimizi ve beraber bir çalışma planı hazırlayacağımızı
belirterek görüşmemizi sonlandırıyorum.
14