Page 19 - Psikoloji 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 19
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
10 PSİKOLOJİ 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi Çalışması
2. ÜNİTE : Psikolojinin Temel Süreçleri
Kavram : Alışma, Duyarlılaşma, Duyarsızlaşma, Fark Eşiği ve Duyum Eşiği
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Psikoloji Okuryazarlığı Becerisi
Çalışmanın Adı GÜNDELİK HAYATTA DUYUM 20 dk.
Çalışmanın Amacı Duyum ile ilgili kavramları analiz edebilme.
Yönerge: Tabloda verilen örnek durum cümlelerinin karşısına ‘’duyarsızlaşma, fark eşiği, duyum eşiği, alış-
ma, duyarlılaşma’’ kavramlarından uygun olanları yazınız ve aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Örnek Durumlar Kavramlar
Karanlık bir odada yanan mum ışığının hemen fark
edilmesi ama aydınlık bir odada aynı ışığın fark edile-
memesi.
Bir kadının anne olduktan sonra bütün bebeklerin
seslerine tepki vermeye başlaması.
Bir polis köpeğinin uyuşturucu ya da patlayıcının
kokusunu almasına rağmen insanların bu kokuları
alamamaları.
Acil serviste işe başlayan genç bir hemşirenin ağır
yaralı hastalara çok üzülmesi ancak daha tecrübeli
hemşirelerin bundan etkilenmemeleri.
Eve girdiğimizde mutfak çöpünün kokusunu almamıza
rağmen evdekilerin bu kokuyu alamamaları.
Sorular
1. Alışma-duyarsızlaşma, duyum eşiği-fark eşiği, alışma-duyarlılaşma kavram çiftlerinin ortak ve
farklı özellikleri nelerdir?
2. Yönergede verilen kavramların duyum ve algılarımız üzerinde etkileri olmasaydı hayatımızda neler
değişirdi? Örneklerle açıklayınız.
16
Hazırlayan: Yüksel ALBAYRAK