Page 22 - Psikoloji 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 22
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
PSİKOLOJİ 11
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı Kavram Öğretimi Çalışması 12
2. ÜNİTE : Psikolojinin Temel Süreçleri
Kavram : Duyum ve Algı
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Psikoloji Okuryazarlığı Becerisi
Çalışmanın Adı BU NEDİR? 15 dk.
Çalışmanın Amacı Duyum ve algı kavramları arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme.
Gerekli Malzemeler: Kulaklık, göz bandı, küp şeker, kalem, parfüm, makyaj malzemesi, saat, kutu vb.
Öğretmene Not: Aşağıdaki adımları izleyerek etkinliği gerçekleştiriniz.
• Dört öğrenci seçiniz.
• Seçilen öğrencilerden üçünü sınıfın dışına çıkarınız.
• Sınıfta kalan öğrencinin gözlerini bağlayıp kulaklıkla müzik dinletilirken
önüne konan nesneleri bilmesini isteyiniz.
• Aynı işlemi dışarıdaki diğer üç öğrenciye de uygulayınız.
• Verilen cevapların doğruluğunu değerlendiriniz.
Yönerge: Yukarıda yapmış olduğunuz etkinliğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Sorular
1. Nesneleri tanımaya çalışırken hangi duyum ve algılar gerçekleşmiştir? Gerekçelerinizle açıklayınız.
2. Duyum ve algı kavramları arasındaki ilişkiyi gösteren bir akış diyagramı oluşturunuz.
..................... Anlam
.....................
Duyusal uyarılar Farkına varma ..................... Tepki
İçsel uyarıcılar
.....................
Şekil 1: Duyum ve algı süreci akış diyagramı
3. Uyaranların farklı kişilerce farklı yorumlanması ya da aynı kişinin aynı uyarıcıyı farklı zamanlarda
farklı şekilde algılamasının nedenlerini açıklayarak bu durumun gündelik hayata etkilerini tartışınız?
19
Hazırlayan: Serkan AKDOĞAN