Page 22 - Psikoloji 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 22

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                     PSİKOLOJİ 11
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı               Kavram Öğretimi Çalışması 12
            2. ÜNİTE     : Psikolojinin Temel Süreçleri
            Kavram       : Duyum ve Algı
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : Psikoloji Okuryazarlığı Becerisi

             Çalışmanın Adı                             BU NEDİR?                                   15 dk.
             Çalışmanın Amacı  Duyum ve algı kavramları arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme.
             Gerekli Malzemeler: Kulaklık, göz bandı, küp şeker, kalem, parfüm, makyaj malzemesi, saat, kutu vb.


                 Öğretmene Not: Aşağıdaki adımları izleyerek etkinliği gerçekleştiriniz.
                                •   Dört öğrenci seçiniz.
                                •   Seçilen öğrencilerden üçünü sınıfın dışına çıkarınız.
                                •   Sınıfta  kalan  öğrencinin  gözlerini  bağlayıp  kulaklıkla  müzik  dinletilirken
                                    önüne konan nesneleri  bilmesini isteyiniz.
                                •   Aynı işlemi dışarıdaki diğer üç öğrenciye de uygulayınız.
                                •   Verilen cevapların doğruluğunu değerlendiriniz.




            Yönerge: Yukarıda yapmış olduğunuz etkinliğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
            Sorular


            1.  Nesneleri tanımaya çalışırken hangi duyum ve algılar gerçekleşmiştir? Gerekçelerinizle açıklayınız.






            2.  Duyum ve algı kavramları arasındaki ilişkiyi gösteren bir akış diyagramı oluşturunuz.





                                                      .....................           Anlam
                   .....................

                                    Duyusal uyarılar  Farkına varma     .....................  Tepki

                   İçsel uyarıcılar


                                                                                        .....................

                                           Şekil 1: Duyum ve algı süreci akış diyagramı


            3.  Uyaranların farklı kişilerce farklı yorumlanması ya da aynı kişinin aynı uyarıcıyı farklı zamanlarda
                farklı şekilde algılamasının nedenlerini açıklayarak bu durumun gündelik hayata etkilerini tartışınız?












                                                                                                    19
            Hazırlayan: Serkan AKDOĞAN
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27