Page 25 - Psikoloji 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 25

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
         14      PSİKOLOJİ 11                                           Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi Çalışması
         2. ÜNİTE     : Psikolojinin Temel Süreçleri
         Kavram       : Güdülenme (Motivasyon)
         Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
         Alan Becerileri  : Psikoloji Okuryazarlığı Becerisi, Öz Farkındalık Becerisi

          Çalışmanın Adı                    İÇSEL VE DIŞSAL GÜDÜLENME                            20 dk.
          Çalışmanın Amacı  Okul başarısına yönelik güdülenme türünü ve alt boyutlarını analiz edebilme.
          Gerekli Malzemeler: Sınıfta motivasyon yönelimleri ölçeği.


              Öğretmene Not: Ek 1’de yer alan “Sınıfta Motivasyon Yönelimleri Ölçeği” ni çoğaltınız
                             ve öğrencilere dağıtınız. Öğrencilerden ölçeği doldurmalarını isteyiniz.
                             Ölçeğin uygulanmasının ardından Ek 2’de yer alan puanlama yönerge-
                             sine göre her öğrencinin kendi doldurduğu ölçeği değerlendirip sahip
                             olduğu güdülenme türünü ve bu güdülenme türüne bağlı alt boyutları
                             analiz etmesini sağlayınız.



          1. Yönerge: Aşağıdaki bilgi notunu okuyunuz.


              Bilgi Notu: Güdülenmenin içsel ve dışsal olarak iki türü olduğu kabul edilmektedir. Yapılan
                        araştırmalar başarı ve içsel güdülenme arasında güçlü ilişkiler olduğunu ortaya
                        koymaktadır.
                                                                 Geller (2016)’in ilgili çalışmasından düzenlenmiştir.


                         Dışsal Güdülenme                     İçsel Güdülenme

                         Bir davranışı sergilerken ödül kazanma   Bireyin bir davranışı doyum elde ettiği için
                         veya cezadan kaçınma durumlarının güdü-  yapmasıdır. Ödül ya da baskılardan öte ya-
                         lenme kaynağı olmasıdır.             pılan faaliyetin ilgi çekici ve eğlenceli olması
                         Alt boyutlar;                        önemlidir.
                         Kolay iş                             Alt boyutlar;
                         Sevilen öğretmen                     Meydan okuma
                         Öğretmen bağımlılığı                 Merak
                                                              Bağımsız ustalık



          2. Yönerge: “Sınıfta Motivasyon Yönelimleri Ölçeği” ni doldurunuz, puanlama yönergesi doğrultusunda
                    kendinizi değerlendirdikten sonra aşağıdaki soruyu cevaplayınız.

          Soru


          1.  İçsel güdülenmeyi artırmak için neler yapılabilir? Gündelik hayattan örnekler veriniz.

















          22
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30