Page 82 - Proje Hazırlama (Tüm Kitap)
P. 82
BİLGİ NOTU
Elde edilen bulgularla o alanda daha önce yapılan çalışmalar karşılaştırılarak tartışma bölümünde irdele-
nir. Bu bölümde genellemeler, çözülmemiş noktalar, yapılabilecekler belirtilir.
6. Etkinlik
█ Projenizde deneme sonuçlarından elde ettiğiniz buguları, tablo, şekil ve grafiklerle ifade ediniz.
Örnek Projenin Tartışması Projenizin Tartışması
Ülkemiz, güneş enerjisi potansiyeli bakımından ko-
numunun iyi olmasından dolayı bu potansiyeli etkin
ve yaygın kullanabilir. Hem fosil kaynakların kısıtlılı-
ğı, hem de üretimde oluşan çevre kirliliği sebebiyle,
enerji üretiminde yenilenebilir, sınırsız ve çevreyle
uyumlu kaynakların araştırılıp geliştirilmesi gerek-
mektedir. Aralarında güneş enerjisinin de bulunduğu
yenilenebilir enerji kaynakları, bu fırsatları içlerinde
barındırmakta ve geliştirilmeyi beklemektedir. Güneş
en temel ve en ucuz aydınlanma kaynağımızdır. Bir
bölgeye düşen güneş ışığı miktarı ve süresi; o böl-
genin dünya üzerindeki coğrafi konumuna, arazi ya-
pısına ve dünyanın güneşe göre konumuna bağlıdır.
Coğrafi olarak 36°- 42° Kuzey Paralelleri arasında
bulunan Türkiye, güneş kuşağı içinde olduğu için,
aydınlatmada güneş enerjisinden daha fazla yarar-
lanabilir.
Bu çalışmayla ışık almayan alanların, yansıtıcı yü-
zeylerden yararlanılarak aydınlatılması amaçlanmış;
dolayısıyla enerjiden tasarruf sağlanması hedeflen-
miştir. Yansıtıcı yüzey ve yansıma kuralları kullanı-
larak güneş görmeyen alanların aydınlatılabileceği
gösterilmiştir. Bundan yola çıkılarak güneş görme-
yen bir oda aydınlatılabileceği gibi, coğrafi konumu
itibariyle güneş ışığından yeterince yararlanamayan
yerleşim yerleri bile aydınlatılabilecektir. Dünya'nın
kendi ekseni etrafında dönmesinden dolayı güneş
ışınlarının bir noktaya gelme açısı sürekli değişmek-
tedir. Bu nedenle, açı takip sistemleriyle donatılmış
hareketli yansıtıcı yüzeylerin kullanılması gereğin-
den yola çıkılarak yeni projeler geliştirilebilir.
Bir sorunu çözmek için en güzel yol,
başkalarının da fikrini almaktır.
Konfüçyus
80 81