Page 110 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 110
ÖĞRETMENE NOTLAR
Yapılacak ön sanatsal etkinlikler ile ilişkilendirilerek eski bir köy okulu dış cephesinin gerektiğinde farklı
uygulamaları da bir arada uygulayarak iyileştirilip, güzelleştirilerek, daha da estetik olmasına katkı sağlana-
bilir. Bir sanatçı ve sanat akımını teorik ve görseller ile tanıma evresinden sonra sanatçının üslubundan taviz
vermeksizin öğrencilerin kağıt üzerine tasarım çizimler yapmaları, renklendirmeleri ve son aşama olarak köy
okulunun dış yüzeyine uygulama yapmaları amaçlanmıştır.
ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)
• Sanatçı çalışmalarının reprodüksiyonlarını bulma ve tanıtılması (Kitaplar, İnternet)
• Köy okullarının daha önce yapılmış yenileme örneklerini inceleme (İnternet)
• Uygulamada kullanılacak malzeme teknik özellik ve imkanlarını tanıma
• Uygulama da kullanılacak malzemeler için sponsor arayışı
Amaca uygun öğrenci çizimleri hakkında sınıfça görüş alışverişi yapmak, bireysel çalışmalardaki öne çı-
kan etkili kısımların harmanlanması ile ortak tasarım sonucuna ulaşılabilir. Amaca uygun tasarımın çizimine
başlamadan önce uygulama evresinde kullanılabilecek yöntemler ve teknikler hakkında bilgi paylaşımı yapılır
( Dış mekan boyama, mozaik tekniği ve uygulamaları, ahşap, kabartma malzemeleri ya da atık malzemeler ile
rölyef uygulamaları )
ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER
Bina dış cephe uygulamasının tamamlanmasından sonra ilgili resmi kurum amirleri ve mensupları ile öğ-
renci velilerin de davet edilmesi ile açılış yapılması.
ÇALIŞMANIN GELİŞTİRİLMESİ - DEVAM ETTİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER
- Bu projenin tasarım mantığından hareket ile köy, kasaba, ilçe ve illerde estetik çevre oluşumuna katkı
amaçlı olarak yıpranmış ve tadilat gereksinimi olan binalar içinde tasarım uygulamaları yapılarak ilgili mülki
amirliklere proje önerisi olarak sunulabilir ( tasarım projelerin uygulamasının profesyonel ekiplerce yapılması
önerisi ile).
102