Page 114 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 114

ÇALIŞMANIN ALANLARI


               Çalışmanın Birincil Alanı: Sosyal Bilimler
               Çalışmanın İkincil Alan(lar)ı: Sinema

                                              ÇALIŞMANIN TAHMİNİ SÜRESİ


               2 ders saati

                                    ÇALIŞMAYLA İLGİLİ KAVRAMLAR VE BİLGİLER


               Paylaşım çemberi: Çember şeklinde oturan öğrencilerin, bir söz nesnesi ile sırasıyla konuşmasını konu
           alan pratiktir. Söz nesnesi kimdeyse o konuşur, diğerleri dinler. Böylece söz çubuğu tüm sınıfı dolaşır.
               Empati Havuzu: İç ve dış çemberden oluşan oturma düzeneğidir. Dışarıda oturanlar sadece dinler, içeride
           oturanlar konuşur. Konuşma sırasıyla olabileceği gibi ortada dolanan bir top ile de olabilir. Ayrıca paylaşım
           çemberi tekniği de kullanılabilir.

               Hikayeleştirme: Herhangi bir konuyu, kavramı, olayı, hikaye kurgusu içinde akılda kalıcığını arttırmak
           için anlatmaktır. Hikayeleştirmede amaç, öğrencilerin hem akılında kalmasını sağlamak hem de empati yaptı-
           rarak, kendi içsel farkındalıklarıyla bireysel yüzleşmelerini sağlamaktır. Burada öğretmen hikayeleştirme un-
           suru için bir sinema filmini, bir masalı, bir edebi hikayeyi seçebilir veya dilerse kendisi bir hikaye kurgulayarak
           yazabilir.
               Storyboard: Resimli taslak. Sahnelerin sözcüklerle betimlemesinin yanı sıra kareler içine yerleştirilen sah-
           nelerdir. Film şematik bir şekilde görselleşir.

                                        GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEMELER


               • Kağıt,

               • Kalem
               • Tahta

               • Kamera

               • Mikrofon

               • Projeksiyon



           106
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119