Page 114 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 114
ÇALIŞMANIN ALANLARI
Çalışmanın Birincil Alanı: Sosyal Bilimler
Çalışmanın İkincil Alan(lar)ı: Sinema
ÇALIŞMANIN TAHMİNİ SÜRESİ
2 ders saati
ÇALIŞMAYLA İLGİLİ KAVRAMLAR VE BİLGİLER
Paylaşım çemberi: Çember şeklinde oturan öğrencilerin, bir söz nesnesi ile sırasıyla konuşmasını konu
alan pratiktir. Söz nesnesi kimdeyse o konuşur, diğerleri dinler. Böylece söz çubuğu tüm sınıfı dolaşır.
Empati Havuzu: İç ve dış çemberden oluşan oturma düzeneğidir. Dışarıda oturanlar sadece dinler, içeride
oturanlar konuşur. Konuşma sırasıyla olabileceği gibi ortada dolanan bir top ile de olabilir. Ayrıca paylaşım
çemberi tekniği de kullanılabilir.
Hikayeleştirme: Herhangi bir konuyu, kavramı, olayı, hikaye kurgusu içinde akılda kalıcığını arttırmak
için anlatmaktır. Hikayeleştirmede amaç, öğrencilerin hem akılında kalmasını sağlamak hem de empati yaptı-
rarak, kendi içsel farkındalıklarıyla bireysel yüzleşmelerini sağlamaktır. Burada öğretmen hikayeleştirme un-
suru için bir sinema filmini, bir masalı, bir edebi hikayeyi seçebilir veya dilerse kendisi bir hikaye kurgulayarak
yazabilir.
Storyboard: Resimli taslak. Sahnelerin sözcüklerle betimlemesinin yanı sıra kareler içine yerleştirilen sah-
nelerdir. Film şematik bir şekilde görselleşir.
GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEMELER
• Kağıt,
• Kalem
• Tahta
• Kamera
• Mikrofon
• Projeksiyon
106