Page 185 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 185
Örnek:
Problem: Yanda kırmızı ile çizilmiş olan fonksi-
yonun x eksenine göre yansımasını bulunuz.
2 { 2 (x+2,5) 2 1, -5< x < 0
25
F(x) = (x+2,5) 2 1, +0< x < 5 {
25
ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER
Çalışmayı tamamlayan öğrencilerin fotomat projeleri sergi düzenlenerek sergilenir.
ÇALIŞMANIN GELİŞTİRİLMESİ - DEVAM ETTİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER
Çalışmanın geliştirilmesi için projesinin geliştirilebileceği belirli bir il seçilir (Örneğin, Ankara). Öğrencile-
rin fotoğrafını çektikleri nesnenin adresi konumu ve bilgisini de projeye eklemeleri sağlanarak, belirlenen ilin
belediyesi ile ortak bir çalışma yürütülerek şehrin nesnelerinin matematiksel bir bakış açısıyla nasıl ele alındı-
ğını gösteren bir sergi düzenlenebilir.
KAYNAKLAR
1. Arıkan, A., Argün, Z., Çakmak, M. & Taşar, M. F. (2004). Foto-mat projesi ve matematik öğretmen
adaylarının bu proje hakkındaki görüşleri [Photo-Math project and pre-service mathematics Teachers
opinion about the project]. Hacettepe Univerity faculty of Education Journal, 27, 30-39.
2. Korkmaz, E., Gür, H. (2006). Öğretmen Adaylarinin Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi. BAÜ
Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 64-74.
177