Page 204 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 204

Arduino kodlarında LCD ekran için LiquidCrystal kitaplığını ve Tuş Takımı kitaplığını eklememiz ge-
           rekmektedir. Ardından zil ve ultrasonik sensör için pinleri tanımlamak lazımdır. Program içerisinde ilgili de-
           ğişkenleri tanımlamak, tuş takımının tuşlarını tanımlamak ve tuş takımı ve LCD için de iki nesne oluşturmak
           gerekmektedir.

               Kurulum aşamasında LCD’yi başlatmak, buzzer ve ultrasonik sensör için pin modlarını tanımlamak gerek-
           mektedir. Bu işlemleri yapan kodlar Ek-1’de sunulmaktadır.

               Döngü aşamasında öncelikli olarak alarmın aktif olup olmadığı kontrol edilmektedir. Alarm aktif değilse,
           LCD’de programın ana ekranına sahip olacağız. Ana ekranda da iki seçenek sunulmaktadır: (1) Alarmı etkin-
           leştirmek için A ve (2) Şifreyi değiştirmek için B. Daha sonra myKeypad.getKey () işlevini kullanarak tuş takı-
           mından hangi düğmeye basıldığını okuruz ve eğer bu A düğmesi ise zil 200 milisaniyelik bir ses çıkaracaktır.
           Bu işlemleri yapan kodlar Ek-2’de sunulmaktadır.
               Şimdi  ise  LCD  üzerinde  “Alarm  devreye  girecek”  mesajını  yazdıracağız.  Bir  süre  döngüsü  kullanarak
           alarm etkinleştirilmeden evvel 9 saniyelik bir geri sayım yapılacaktır. Ardından “Alarm etkinleştirildi” mesajı
           görünecek ve alarm sistemi karşısındaki nesnelerle ilk mesafe ölçümünü yapacağız. Bu işlemleri yapan kodlar
           Ek-3’te sunulmaktadır.
               Bir sonraki adım ultrasonik sensör ile ilgili olarak yapılacak mesafe ölçümleridir. Bu işlemi yapan kodlar
           Ek-4’te sunulmaktadır.

               Alarmın etkinleştirildiğini ya da alarmın durdurulması için şifre girilmesi gereken bir mesaj ekranda gö-
           rüntülenmelidir. Next-while döngüsü kullanarak tuş takımında herhangi bir tuşa basılıp basılmadığı kontrol
           edilmekte ve her basılan tempPassword değişkenine aktarılmaktadır. 4 haneden fazla girildiğinde veya keypad
           üzerindeki sharp tuşuna basıldığında önceden girilen rakamlar tamamen silinmekte ve böylece baştan tekrar
           şifre girme işlemi başlamaktadır. Bu işlemi yapan kodlar Ek-5’te sunulmaktadır.

               Yıldız tuşuna basılarak o anda girilen şifrenin başlangıçta ayarlanan şifre ile aynı olup olmadığı kontrol
           edilir. Eğer şifre doğruysa alarm devre dışı bırakılacak, zil sesi sonlanacak, ve ana ekrana dönülecektir. Eğer pa-
           rola yanlış girilmişse, “yanlış, tekrar deneyin” uyarısı verilecek, ve doğru şifrenin tekrar girilmesi istenecektir.
           Şifreyi değiştirmek içinde benzer bir yöntem kullanılmaktadır. Bu işlemi yapan kodlar Ek-6’da sunulmaktadır.

               Tüm bu işlemleri yapan Arduino kodlarının tamamı ise Ek-7’de sunulmaktadır.













           196
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209