Page 280 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 280

taban blokları, geometri tahtası, bilgisayar yazılımları veya örüntü blokları gibi matematik öğretiminde kulla-
           nılmak üzere tasarlanmış ve üretilmiş nesneler de olabilir. Materyallerin kullanımı eğitim alanında geçerli pek
           çok teori tarafından desteklenmektedir (Piaget, 1971; Skemp, 1987). Bu teoriler, materyal kullanımı sayesinde
           mantıksal-matematiksel bilgilerin bireylerin zihinlerinde ilişkilendirmeler yoluyla daha kolay yapılandığını
           belirtmişlerdir.

               Eğitim teknolojisindeki yeni gelişmeler öğretim materyallerine de yansımış, nitelik ve nicelik olarak daha
           da gelişen öğretim materyallerinin kullanımı, öğretmene, öğrenciye, dersin işlenişine ve eğitimin genel ve özel
           hedeflerine ulaşma bakımından birçok faydayı da beraberinde getirmiştir. Materyal kullanımıyla öğrencilerin
           derse karşı olan ilgisi daha çok çekilir, öğrenciler daha aktif olur, eleştirel düşünür, öğrencilerin problem çözme
           ve yaratıcılık becerileri geliştirir. Materyal kullanımı öğrencilerin derse karşı olan ilgisini ve motivasyonunu
           artırır.


                                        GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEMELER


               • Geri dönüşüm malzemeleri (Plastik veya cam şişe, kağıt atıkları)
               • Masa tipi dekupaj makinesi,

               • El matkap makinesi,

               • Ahşap matkap ucu

               • İşkence (sıkıştırma aleti)

               • Gönye,
               • Ölçü aleti (kumpas ve ölçü cetveli),

               • Küçük maket bıçağı,

               • Zımpara,

               • Ahşap yapıştırıcı,

               • Sıvı parafin,
               • Ahşap malzeme,

               • Toz maskesi,







           272
   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285