Page 282 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 282

EMNİYET RİSKLERİ VE TEDBİRLERİ

               Ahşap kesme aletleri ve kesici aletler kullanılırken dikkatli olunmalıdır.

                                                   ÖĞRETMENE NOTLAR


               Öğretmenin değişik kaynaklardan, benzer ya da farklı materyaller arasından en uygunu seçebilmede gös-
           tereceği başarı, materyal kullanımı alanında sahip olduğu bilgiye bağlıdır. Bu çerçevede materyal seçiminde
           aşağıdaki soruların cevaplanması kolaylık sağlayacaktır. Kullanılmak istenen materyal;
               • İstenilen hedefe ulaştırabilir mi?

               • Amaca uygun bilimsel verileri destekler mi?

               • Daha iyi kullanımı için kılavuzu var mı?

               • Konuya anlamlı bir katkı sağlayacak mı?

               • Öğrencileri daha iyi veya eleştirel düuşünmeye sevk edebilecek mi?
               • Fiziksel durum yeterli mi?

               • Yardımcı gerektiriyor mu?

               • Kolay taşınabilir mi?

               •  Kullanılması harcanan zaman, emek ve paraya değer mi?

               Bu soruların cevaplarından olumlu olanların olumsuz olanlara tercih edilmesi gerekir (Demirel vd., 2001:
           26 -27).

                                             ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)


               Materyal geliştirme aracılığıyla öğrenciler soyut matematiksel kavramları somutlaştırma fırsatı bulmakta-
           dırlar. Öğrencilerin belirledikleri bir matematiksel kavramın öğretimine yönelik hareketli materyal geliştirme-
           leri ve bu materyalin kullanım kılavuzunu geliştirmeleri beklenmektedir. Materyal geliştirme süresi dört hafta
           olarak verilmiştir, haftalık toplantılarda aşağıda verilen etkinlik aşamaları gerçekleştirilir.
               Etkinliğin aşamaları aşağıda verilmiştir:

               • Öğretmen öğrencilere materyal geliştirme ile ilgili bilgi verir ve örnekleri tanıtır.





           274
   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287