Page 292 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 292
RENK KORUMA TOPU
ÇALIŞMANIN TEMALARI
• Çevre Okuryazarlığı (Geri dönüşüm- Şehirlerin doğaya etkisinin azaltılması)
• Küresel Farkındalık
ÇALIŞMANIN AMACI
Yeryüzünün %71’ inin su, bu suyun %97 sinin tuzlu deniz ve okyanus suyu, geriye kalanın % 2’ sinin de
dağlarda veya kutuplarda buzul olarak bulunduğunu düşününce kullanılabilir suyun çok az olduğu aşikârdır.
Bu sebeple mevcut su kaynaklarını dikkatli kullanmalı ve kirletmemek için çaba sarf etmeliyiz. Antropojenik
kaynaklı su kirleticilerin başında evsel sıvı atıklar ve endüstriyel kaynaklı sıvı atıklar gelmektedir. Çamaşır yı-
kamalardan kaynaklı veya endüstriyel faaliyetlerden kaynaklı su kirleticilerin başında boyalar dikkat çekmek-
tedir. Evlerde çamaşır makinalarından atılan sular kıyafetlerin renklendirilmesi sırasında kullanılan boyalar ile
kirletilir.
Bu etkinlikte boyar maddeler ile (özellikle mavi renkli boyalar ile) kirletilmiş çamaşır makinası atık suları-
nın çevreye daha az zararlı olacak şekilde temizlenmesi için geri dönüşüm malzemelerden bir ürün tasarlana-
caktır.
GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLENEN BECERİLER
• Yaratıcı fikirler üretme
• Çizim yapabilme
• Tasarım becerisi
• Psikomotor beceriler
ÇALIŞMANIN ALANLARI
Çalışmanın Birincil Alanı: FeTeMM
Çalışmanın İkincil Alan(lar)ı: Çevre Kimyası, Boya Endüstrisi, Yaşam Becerileri, 3B Tasarım.
284