Page 41 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 41
AHŞAP RENK VE DOKUSUNUN ÜÇ BOYUTLU TASARIMDA KULLANIMI
ÇALIŞMANIN TEMASI
• Tasarım ve Üretim
ÇALIŞMANIN AMACI
Kolay işlenme özelliğine sahip farklı ahşap türlerinin renk ve doku özelliklerinden faydalanılarak, iki bo-
yutlu düzlemde üç boyutlu temaların oluşturulmasının sağlanması, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır.
Çalışmayı tamamlayan öğrenciler; zihinlerinde canlandırdıkları üç boyutlu temaların tasarımını yapma, bu
tasarımı ahşap malzeme kullanarak uygulama ve istenilen geometrinin oluşturulması bakımından gerekli iş-
lemleri uygulama bilgi ve becerisi kazanmış olacaklardır. Böylece, öğrencilerin zihinlerinde canlandırdıkları üç
boyutlu bir temanın, ahşap malzemenin doğal renk ve doku özelliklerinden faydalanılarak uygulanabileceğini
deneyimlemeleri sağlanmış olunacaktır. Üç boyutlu görsel tema oluşturmak iki yöntem ile mümkündür. Birin-
cisi; temanın detay özelliklerine göre üç boyutlu parçalar hazırlanarak bir araya getirilmesi şeklinde, ikincisi
ise; iki boyutlu düzlem üzerinde renk, ışık ve gölge çeşitliği ile gerçekte iki boyutlu olan temanın üç boyutluy-
muş hissi uyandırılması şeklindedir. Böyle bir çalışmanın doğal malzemelerin, renk ve doku özelliklerinden
yararlanılarak yapılması hâlinde, bir taraftan çevreye ve insan sağlığına zararı olmayan malzemelerden fayda-
lanılmış olunacak diğer taraftan da hayatın normal seyri içerisinde ilgi çekmeyen varlıkların / maddelerin bir
işleve hizmet edebileceği farkındalığı sağlanmış olacaktır.
GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLENEN BECERİLER
• İki boyutlu düzlemde üç boyutlu his oluşturma yetisi kazanma,
• Tasarım ve çizim teknikleri hakkında temel bilgi ve beceriler kazanma,
• Ahşap malzemenin işlenmesinde kullanılan alet ve cihazları tanıma,
• Geometrik düzlemlerin alan ve çevre hesabını uygulamalı olarak yapma,
• Ahşap malzemenin çevresel etkilere karşı korunması yöntemlerini kavrama.
• Bu proje ile elde edinilen becerilerin, coğrafik bölgeleri tanımlanmasında kullanımı. Örnek: Türkiye hari-
tası üzerinde, her ili farklı bir ağaç türünün renk ve doku özelliklerinden faydalanarak göstermek.
33