Page 32 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | 2.Ünite
P. 32
2 ÜNİTE
ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru kelimeyi/kelimeleri yazınız.
1. ………………. bir hikâyede yazarın sözünü emanet ettiği ya da kimliğine büründüğü kimsedir.
2. Zamanda kırılmalara, farklı anlatım tekniklerine …………………………….. anlayışla yazılmış eser-
lerde rastlayabiliriz.
3. …………………………. tekniğinde, karakterin zihninden akıp giden düşüncelerde mantıksal bir bağ
yoktur. Düşünceler daha çok çağrışım ilkesine göre akar.
4. O/Hakkari'de Bir Mevsim, Kimse gibi eserleri olan ............................. küçürek hikâye türünde
de eser vermişlerdir.
B) Aşağıda numaralar ile verilen tanımları, harf ile verilen kavramlarla eşleştirerek harfleri numa-
raların yanındaki yay ayraçların içine yazınız.
5. Tanım Kavram
( ) 1. Karşılıklı konuşmalara dayanır. a) İç Konuşma
( ) 2. Olup biten her şeyin bütün ayrın- b) Gözlemci Anlatıcı
tılarıyla olduğu gibi dışardan en az
müdahele ile sergilenmesidir.
c) Gösterme
( ) 3. Hikâye kişisinin, aklından geçenle-
ri kendi kendisiyle konuşmasıdır. ç) Diyalog
( ) 4. Anlatıcı görgü tanığı konumunda-
dır ve gözlemlediği olayları belli
bir mesafeden aktarır.
C) Aşağıdaki açık uçlu soruların cevabını ilgili alana yazınız.
6. Bu parçada düşüncenin akışına göre boş bırakılan yerleri doldurunuz.
1960 sonrası Türk hikâyesinde bir çeşitlilik göze çarpar. Savaş sonrasının yol açtığı düşünsel zen-
ginlik kısa zamanda sanat eserlerine de yansır. Bu devrede varoluşçu, feminist, toplumcu gerçek-
çi, bireyci, İslamcı ve memleketçi eğilimde kalemler eser vermeye başlar. Karanfilsiz adlı eseri ile
…………………….................., Demiryolu Hikâyecileri ile ............................…......, Parasız Yatılı
ile …………..……................., Bir Saatlik Telâki ile …………………............................ örnek göste-
rilebilir. 1960 sonrası yazılan hikâyelerde ..................................................................................
...............................................................................................................................................
gibi anlatım teknikleri kullanılmıştır.
66