Page 20 - AKRAN NEZAKETİ
P. 20
1. Tema / OKULDA AKRAN NEZAKETİ
Sosyal zekâ Kendisinin ve diğer insanların güdüleri ve hislerinin farkında olmak; nerede
nasıl davranacağını bilmek.
Hakkaniyet Tüm insanlara adil davranmak, kişisel duygularının kararlarını etkilemesine
izin vermemek, herkes eşit şans vermek.
Liderlik Grup etkinlikleri düzenlemek, grupla iyi ilişkiler kurmak ve grubu işleri
tamamlaması için cesaretlendirmek.
Sorumluluk Bir grup / takım üyesi olarak iyi çalışmak, gruba sadık olmak, üzerine düşe-
ni yapmak.
Affedicilik Hata yapanları affetmek; insanları kusurlarıyla kabul etmek ve onlara ikinci
şans vermek.
Başarılarını vurgulayarak ilgi çekmemek, ilgi çekmeye çalışmamak, kendini
Alçak gönüllülük
diğerlerinden daha özel görmemek.
Tedbirlilik Seçimlerinde dikkatli olmak, sonradan pişman olacağı şeyleri yapmamak
ve söylememek.
Duygu ve düşüncelerini düzenlemek, arzularını kontrol etmek, disiplinli
Öz denetim
olmak.
Estetik ve
mükemmelliğin Doğadan sanata, matematikten bilime dek günlük hayattaki güzellik, yete-
takdiri nek ve üstünlükleri fark etmek, takdir etmek.
Şükür Başına gelen iyi şeylerin farkında olmak ve onlara teşekkür etmek.
Umut Gelecekten en iyisini beklemek ve onun için çalışmak; iyi bir geleceğin
mümkün olduğuna inanmak.
Mizah Gülmekten hoşlanmak ve insanları gülümsetmek.
Maneviyat Daha yüksek amaçlar ve hayatın anlamı üzerine sağlam inançlara sahip
olmak; bütünün parçası olduğunu bilmek.
(Güldal, 2023)
3. Tabloda işaretlediğiniz karakter güçlerinden üç tanesini ve bu karakter güçlerinin akranlarınızla olan
ilişkilerinizde nezaket davranışlarına etkilerini aşağıda verilen ilgili alanlara yazınız.
Karakter Gücünüz Etkileri
Değerlendirme
Karakter güçlerini bilmenin ve bu güçleri özümseyerek hayata geçirmenin arkadaşlarınızla ilişkilerinize ne
gibi katkılar sağlayabileceğini yazınız.
19