Page 16 - AKRAN NEZAKETİ
P. 16

1. Tema / OKULDA AKRAN NEZAKETİ



                2. Etkinlik

              Adı        Nezaket İfadelerim
             Amaç        Akran ilişkilerinde nezaket davranışları oluşturabilme
             Süre        40 dakika
             Beceri      Öz Farkındalık, Öz Yansıtma, İletişim, İş Birliği
             Değer       Adalet, Duyarlılık, Saygı
             Araç gereç  Kalem


            Yönerge
            Aşağıdaki işlem basamaklarını takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.

            1.  Öğretmeninizin  rehberliğinde  dörder  kişiden  oluşan  gruplara  ayrılarak  aşağıda  verilen  metni
                okuyunuz.


                İnsanlara kibar ve edep kurallarına uygun şekilde davranmak anlamına gelen ve “nazik’’ kelimesinden
                türetilen nezaket sözcüğü dilimize Farsçadan geçmiştir. Nazik olarak nitelendirilen kişi, etrafındaki
                insanlara nezaket ölçüsünde yaklaşır ve konuşurken kullandığı kelimeleri özenle seçer. Nazik kişiler,
                insanların kalbini kırmaktan sakındıkları için her zaman ölçülü hareket eder. İletişim hâlindeki bireylerin
                beklentilerini gerçekçi bir şekilde değerlendirmeleri, iki tarafın da memnun olması açısından önemlidir.
                İletişimde iki tarafı da mutlu eden, değerli hissettiren nezaket ifadeleri kullanmak ilişkinin sağlıklı
                yürümesi için oldukça önemlidir. Bir olay veya durum karşısında verdiğimiz tepkinin taraflardan birinin
                memnuniyetsizliği ile sonuçlanması, tepkimizin nezaket kurallarına uygun olmadığını düşündürebilir.
                İletişimde olduğumuz kişi veya kişilerle empati kurarak duruma uygun bir nezaket tepkisi verebilmek
                için iletişim becerilerimizi geliştirmek gerekmektedir.

                                                                               (Yazar ekibi tarafından yazılmıştır.)


            2.  Metinden faydalanarak aşağıdaki örnek olay ve durumlara yönelik iki farklı nezaket ifadesi yazınız.
            3.  Grubunuzda bir sözcü belirleyiniz ve yazdıklarınızı grup sözcüsü aracılığıyla sınıf arkadaşlarınızla
                paylaşınız.


            1. Durum: Arkadaşınızla genel ağ üzerinden yazışıyorsunuz, yazışma oldukça uzadı ve sizin daha fazla zaman
            kaybetmeden ödevlerinizi bitirmeniz gerekiyor.










            2. Durum: Arkadaşınızla saat 13.00’te buluşmak için sözleştiniz fakat arkadaşınız buluşmaya gecikerek
            14.00’te geldi.













                                                                                                   15
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21