Page 16 - AKRAN NEZAKETİ
P. 16
1. Tema / OKULDA AKRAN NEZAKETİ
2. Etkinlik
Adı Nezaket İfadelerim
Amaç Akran ilişkilerinde nezaket davranışları oluşturabilme
Süre 40 dakika
Beceri Öz Farkındalık, Öz Yansıtma, İletişim, İş Birliği
Değer Adalet, Duyarlılık, Saygı
Araç gereç Kalem
Yönerge
Aşağıdaki işlem basamaklarını takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.
1. Öğretmeninizin rehberliğinde dörder kişiden oluşan gruplara ayrılarak aşağıda verilen metni
okuyunuz.
İnsanlara kibar ve edep kurallarına uygun şekilde davranmak anlamına gelen ve “nazik’’ kelimesinden
türetilen nezaket sözcüğü dilimize Farsçadan geçmiştir. Nazik olarak nitelendirilen kişi, etrafındaki
insanlara nezaket ölçüsünde yaklaşır ve konuşurken kullandığı kelimeleri özenle seçer. Nazik kişiler,
insanların kalbini kırmaktan sakındıkları için her zaman ölçülü hareket eder. İletişim hâlindeki bireylerin
beklentilerini gerçekçi bir şekilde değerlendirmeleri, iki tarafın da memnun olması açısından önemlidir.
İletişimde iki tarafı da mutlu eden, değerli hissettiren nezaket ifadeleri kullanmak ilişkinin sağlıklı
yürümesi için oldukça önemlidir. Bir olay veya durum karşısında verdiğimiz tepkinin taraflardan birinin
memnuniyetsizliği ile sonuçlanması, tepkimizin nezaket kurallarına uygun olmadığını düşündürebilir.
İletişimde olduğumuz kişi veya kişilerle empati kurarak duruma uygun bir nezaket tepkisi verebilmek
için iletişim becerilerimizi geliştirmek gerekmektedir.
(Yazar ekibi tarafından yazılmıştır.)
2. Metinden faydalanarak aşağıdaki örnek olay ve durumlara yönelik iki farklı nezaket ifadesi yazınız.
3. Grubunuzda bir sözcü belirleyiniz ve yazdıklarınızı grup sözcüsü aracılığıyla sınıf arkadaşlarınızla
paylaşınız.
1. Durum: Arkadaşınızla genel ağ üzerinden yazışıyorsunuz, yazışma oldukça uzadı ve sizin daha fazla zaman
kaybetmeden ödevlerinizi bitirmeniz gerekiyor.
2. Durum: Arkadaşınızla saat 13.00’te buluşmak için sözleştiniz fakat arkadaşınız buluşmaya gecikerek
14.00’te geldi.
15