Page 196 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 196
5 SAYGI
Sınıf İçi Etkinlik AİLEDE SAYGI DİLİ
Etkinliğin Aile içi iletişimde saygı dilini örneklendirebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin aile içinde saygı dilini geliştirmeleri ve saygı dili kullanmalarına yönelik
Açıklaması dikkat çekmek için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metinler okunur. Sorular sözlü olarak cevaplanır. Tablodaki
boşluklar tamamlanır. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki metinleri okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Kişi bile söz demini, a) Yunus Emre’nin dörtlüğünü “aile içi
Demeye sözün kemini. iletişimde saygı dili kullanma” bağlamında
Bu cihân cehennemini, yorumlayınız.
Sekiz uçmağ ede bir söz.
Kaynak: Yunus Emre, (2004), (Metnin aslına
sadık kalınmıştır.)
kem: Kötü
Görsel 6.20. uçmağ: Cennet
Kendinden büyüklerin sözüne b) Aile büyüklerine saygılı konuşma ve aile
karşı gelme; mutluluğu arasındaki ilişkiyi örneklerle
Cevap vermek icap ettiği zaman, açıklayınız.
kaba söz söyleme (4303. beyit).
Büyüklere saygı göster,
hürmette kusur etme;
Böylece sen de yükselirsin,
onların saadeti sana da bulaşır
(4304. beyit).
Görsel 6.21
Yusuf Has Hacib
2. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
ÇATIŞMALARI ÖNLEYEN FORMÜL: BEN DİLİ
Güçlü ve sağlıklı ailelerin en önemli özelliklerinden biri, sağlıklı
iletişim konusundaki yetenekleridir. Sağlıklı aileler birbirleriyle
daha açık, daha net, daha sık ve doğrudan iletişime geçerler.
Birbirlerinin söylemeye çalıştıklarını dinlerler ve birbirlerini
doğru olarak anlarlar. İmalarda bulunmaz, birbirlerine kötü söz
sarf etmezler. Birbirlerine saygılı davranırlar. (…)
Görsel 6.22.
194 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 195