Page 250 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 250
11 SEVGİMİ SEVGİ
Aile ile İrtibatlı Etkinlik GÖSTERİYORUM
Etkinliğin Ailede sevgiyi ifade etmenin aile bireyleri üzerindeki etkisini kavrayabilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin ailede sevgi ifadeleri kullanmanın aile içi ilişkilere olumlu etkisini
Açıklaması kavramalarına yönelik hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Görseller incelenir, metinler okunur. Sorular sözlü olarak
cevaplanır. Altı şapkalı düşünme tekniği uygulanır. Görevle ile ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi
doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden görselleri incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Görsel 7.27. Görsel 7.28. Görsel 7.29. Görsel 7.30.
a) Görselleri sevgi ifade tarzları bakımından değerlendiriniz.
b) Sevgiyi ifade etme biçimi muhatabına göre değişen bir özellik midir? Tartışınız.
c) Sevgi temelli aile bağlarının kurulabilmesi için ailedeki iletişimin nasıl olması gerektiğini
düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi açıklayınız.
2. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
AİLEDE SEVGİ İFADESİ
Ailede sevgiyi göstermenin pek çok bileşeni bulunduğu söylenebilir. Sevgi, anlam bakımından
oldukça geniş ve çok boyutlu olup aynı zamanda karmaşık bir yapıya sahip görünmektedir. Sevgi,
ailede iki şekilde algılanmaktadır: Birincisi hissî anlamda aileye ve ailenin kutsallığına duyulan
sevgi, ikincisiyse bu sevginin eyleme dönüşmüş hâlidir. Sevgi eylemleri ailede değişik şekillerde
ifade edilebilir: fedakârlık, sadakat, değer, saygı, ilgi, tebessüm, nezaket, paylaşım, anlayış,
dinlemek, hâl hatır sormak...
Kaynak: Gül, (2019), (Düzenlenmiştir.)
a) Ailede sevgiyi hissetme ve eyleme dönüştürme arasındaki farkı açıklayınız.
b) Aile bireylerine duyulan sevginin emek, fedakârlık ve vefayla ilişkisini açıklayınız.
c) Aile bireyleri arasında sevgi hangi şekillerde ifade edilebilir? Örnekler veriniz
Anlayış göstermek
Sürprizler yapmak
ailede bir sevgi ifadesidir.
...................................
...................................
248 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 249