Page 252 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 252

11                            SEVGİMİ       SEVGİ
               Aile ile İrtibatlı Etkinlik                              GÖSTERİYORUM
          4.  Aşağıdaki şemada altı şapkalı düşünme tekniğiyle ilgili bilgiler verilmiştir. Öğrencilerden “sevgiyi
              ifade etmenin aile bireylerinin davranışlarına etkisi” hakkındaki düşüncelerini altı şapkalı
              düşünme tekniğini kullanarak açıklamalarını isteyiniz.

                                         ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ






             KARARLAR ALARAK SÜRECİ             NESNEL, TARAFSIZ                     YARATICI
                    YÖNETEN
           SÜREÇ, KURAL VE PLAN ODAKLI         TARAFSIZ BİLGİLER VE         YENİ FİKİRLER VE ALTERNATİF
                                                 VERİLERE ODAKLI                 ÇÖZÜMLERE ODAKLI
















                   KARAMSAR                          İYİMSER                       DUYGUSAL

            SORUN, RİSK VE TEHDİTLERE         KAZANÇ VE AVANTAJLARA          DUYGULARA, ÖNSEZİLERE VE
                     ODAKLI                           ODAKLI                     SEZGİLERE ODAKLI









          Görsel 7.32.
          5.  Öğrencilerden aşağıdaki görevlendirmeyi bir hafta boyunca uygulamalarını, süre bitiminde
              duygu ve düşüncelerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmalarını isteyiniz.


                                                      GÖREV
             a)  “Aileme sevgimi ifade ediyorum.” etkinliğini bir hafta içinde gerçekleştiriniz.
                   Aşağıdaki sevgi ifadelerini aile bireylerinize her gün uygulayınız:
             ◼  Nezaket kelimeleri kullanınız.
             ◼  Kendilerini nasıl hissettiklerini sorunuz.
             ◼  Bir problemleri olup olmadığını sorunuz.
             ◼  Sevginizi fiziksel olarak gösteriniz.
             ◼  Duygularınızı sözlü olarak ifade ediniz.
             ◼  Onlar için yapmanızı istedikleri bir şey olup olmadığını sorunuz.
             ◼  Sizin için önemli ve değerli olduklarını ifade ediniz.

 250          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                           251
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257