Page 252 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 252
11 SEVGİMİ SEVGİ
Aile ile İrtibatlı Etkinlik GÖSTERİYORUM
4. Aşağıdaki şemada altı şapkalı düşünme tekniğiyle ilgili bilgiler verilmiştir. Öğrencilerden “sevgiyi
ifade etmenin aile bireylerinin davranışlarına etkisi” hakkındaki düşüncelerini altı şapkalı
düşünme tekniğini kullanarak açıklamalarını isteyiniz.
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
KARARLAR ALARAK SÜRECİ NESNEL, TARAFSIZ YARATICI
YÖNETEN
SÜREÇ, KURAL VE PLAN ODAKLI TARAFSIZ BİLGİLER VE YENİ FİKİRLER VE ALTERNATİF
VERİLERE ODAKLI ÇÖZÜMLERE ODAKLI
KARAMSAR İYİMSER DUYGUSAL
SORUN, RİSK VE TEHDİTLERE KAZANÇ VE AVANTAJLARA DUYGULARA, ÖNSEZİLERE VE
ODAKLI ODAKLI SEZGİLERE ODAKLI
Görsel 7.32.
5. Öğrencilerden aşağıdaki görevlendirmeyi bir hafta boyunca uygulamalarını, süre bitiminde
duygu ve düşüncelerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmalarını isteyiniz.
GÖREV
a) “Aileme sevgimi ifade ediyorum.” etkinliğini bir hafta içinde gerçekleştiriniz.
Aşağıdaki sevgi ifadelerini aile bireylerinize her gün uygulayınız:
◼ Nezaket kelimeleri kullanınız.
◼ Kendilerini nasıl hissettiklerini sorunuz.
◼ Bir problemleri olup olmadığını sorunuz.
◼ Sevginizi fiziksel olarak gösteriniz.
◼ Duygularınızı sözlü olarak ifade ediniz.
◼ Onlar için yapmanızı istedikleri bir şey olup olmadığını sorunuz.
◼ Sizin için önemli ve değerli olduklarını ifade ediniz.
250 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 251