Page 309 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 309

VATANSEVERLİK
                      VATAN BORCU                         7                         Sınıf İçi Etkinlik


          Etkinliğin   Bireye vatanseverlik bilinci kazandırmada ailenin önemini fark edebilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin vatan sevgisinin oluşması ve yaşatılmasında ailenin önemini fark
          Açıklaması  edebilmeleri için hazırlanmıştır.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Video izlenir. Bilgi grafiği tamamlanır. Sorular sözlü olarak
                      cevaplanır. Kontrol listesi doldurulur.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Öğrencilerden karekodu verilen videoyu izlemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.








             a)  İzlediğiniz “Asker Uğurlama” videosunda vatan sevgisini en çok öne çıkaran
                 sahneler hangileridir?
             b)  Asker uğurlama etkinliklerindeki coşkunun temelinde yatan duygu ve düşünceler
                 nelerdir?
             c)  Siz, herhangi bir asker uğurlamasına katıldınız mı? Gözlem ve duygularınızı
                 paylaşınız.
             ç)  Askerliğin ve asker uğurlama törenlerinin kültürümüzde vatan sevgisinin
                 aktarılmasındaki işlevi ne olabilir? Düşüncenizi ifade ediniz.
             d)  Asker uğurlama törenlerinde gözlemlediğiniz, toplumun huzurunu olumsuz
                 etkileyen davranışlar nelerdir? Tartışınız.

          2.  Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve tamamlamalarını isteyiniz.







                                                 Vatansever
            Ülkesini temsil ettiği                Bir Bireyin
            alanlarda başarılı olur.
                                                  Özellikleri





             Ülkenin kalkınması için
             gayret gösterir.




                      Ülkenin sorunlarına
                      çözüm arayışı içinde olur.


                       Görsel 9.26.


          308                                                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                                                   309
   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314