Page 314 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 314
Sınıf İçi Etkinlik
9 VATANSEVERLİK
Okul Dışı Etkinlik VATAN İÇİN YAŞAMAK
Etkinliğin Mustafa Kemal’in vatanseverlik anlayışını fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin vatanseverlik değerinin kazanılmasında ailenin önemini ve vatansever
Açıklaması bir bireyin neler yapabileceğini fark etmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Bilgi grafiği tamamlanır. Metinler okunur ve sorular sözlü olarak
cevaplanır. Görevle ilgili bilgi verilir. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini tamamlamalarını isteyiniz.
Milletini
sever.
...................... Devlet malını
.................... korur.
VATANSEVER
BİREYİN
ÖZELLİKLERİ
.................... Vatan toprağını
...................... kutsal kabul eder.
.........................
........................
Görsel 9.30.
2. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Makbule Hanım’ın aktardığına göre
… Hiç unutmam. Bir kış gecesi, büyük kardeşim sobaya birkaç
odun attıktan sonra mindere oturmuş ve kitaplarını karıştırmaya
başlamıştı. Annem sordu:
− Ne okuyorsun oğlum?
Büyük kardeşim hemen cevap verdi:
− Tarih… Plevne Muharebeleri, Osman Paşa…
Annem bir şey söylemedi ve derin düşüncelere daldı. Sonra
yerinden kalkarak büyük kardeşimin saçlarını okşadı, okşadı:
− İnşallah, sen de onun gibi olursun Mustafa’m, dedi…
Gözleri yaşlar içindeydi annemin… Belki bu büyük Türk
kahramanının Ruslarla güreştiği günleri hatırlamıştı. O yılın
şiddetli kışını kim unutabilir? Askerine örnek olmak için karakışta
çadırda oturan Osman Paşa’yı kim unutabilir? Osman Paşa, o
zaman en son ümittir. Büyük kardeşim, kitabını mindere bıraktı:
Görsel 9.31.
− Büyük bir paşa o, anne! Fakat bahtsız bir paşa... Dilediği
gibi iş göremeyen bir paşa... Bir paşanın eli, ayağı bağlı olursa iş göremez, anne… Ben kendi ordumu
kendim idare edeceksem paşa olurum, anne. Kuru paşalıktan ne çıkar? Maksat vatana hizmet.
Kaynak: Genç Acar, (2005), (Düzenlenmiştir.)
312 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 313