Page 323 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 323
YARDIMSEVERLİK
HAYATLARA DOKUNMAK 1 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Kan bağışı yoluyla yapılan yardımların önemini fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin din, dil, ırk ayrımı ve kişisel çıkar gözetmeden kan bağışının alıcı, verici
Açıklaması ve aileleri açısından önemini kavramaları için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Video izlenir. Metinler okunur. Sorular sözlü olarak cevaplanır.
Bilgi grafiği incelenir. Slogan hazırlanır. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden karekodu verilen videoyu izlemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
a) Bireyleri kan bağışı yoluyla yapılan yardımlara yönelten duygu ve düşünceler neler olabilir?
b) Kan bağışı yoluyla yapılan yardımların alıcı, verici ve ailelerine katkıları hakkında neler
söyleyebilirsiniz?
2. Öğrencilerden aşağıdaki bilgi grafiğini incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
KAN BAĞIŞI İMMÜN PLAZMA BAĞIŞI
Gönüllü ve sağlıklı bir bağışçıdan Herhangi bir hastalığı atlatmış kişilerin
elde edilen kan ve kan ürünlerinin, kanından elde edilen plazmaların
yetkili sağlık kuruluşları tedavi amacıyla hasta bireye
tarafından tedavi amacıyla aktarılması yöntemidir.
hasta bireye aktarılması
işlemidir. KAN
BAĞIŞ
TÜRLERİ
KÖK HÜCRE BAĞIŞI AFAREZ BAĞIŞI
Kan hücrelerinin yapımını Kan bağışçısının kanında
sağlayan ana kök hücrelerin, bulunan ve hastanın
sağlıklı bir bireyden (kök ihtiyacı olan kan bileşeninin
hücre bağışçısı) alınarak hasta kişiye (eritrosit, trombosit veya plazma)
nakledilmesidir. Böylece lösemi alınması ve diğer bileşenlerin kan
hastası bir bireyde normal kan bağışçısına geri verilmesi işlemidir.
yapımı sağlanmış olur.
Görsel 10.1.
a) Kan bağışı yoluyla yapılan yardımlara çevrenizden örnekler vererek konu hakkındaki
düşüncelerinizi paylaşınız.
b) Kan bağışı yoluyla yardım ederek bir kişinin hayatına dokunmak alıcı, verici ve ailelerine
neler hissettirebilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
322 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 323