Page 51 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 51
DOSTLUK DOST LİSTENE 1
KENDİNİ DE YAZ Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Bireyin kendisiyle dost olabilmesinin önemini kavrayabilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin, olumlu benlik algılarını geliştirerek kendileriyle barışık olmalarına katkı
Açıklaması sağlamak için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Görseller incelenir, metin okunur ve sorular sözlü olarak
cevaplanır. Bilgi grafiği tamamlanır. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden görselleri incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Görsel 2.1.
a) Kendinizi ne kadar tanıdığınızı düşünüyorsunuz? Örnek vererek açıklayınız.
b) Kendinizle dost olduğunuzu düşünüyor musunuz? Gerekçeleriyle açıklayınız.
2. Öğrencilerden metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Benlik, kişinin kendine has olan fiziksel ve psikolojik özelliklerinin
birleşimidir. Benlik algısı ise bireyin kendisi ile ilgili algılarının
bütünüdür. Başka bir ifade ile kişinin kendisini nasıl gördüğüdür.
Kişinin kendi ile ilgili doğru olarak kabul ettiği inançları, tutumları ve
fikirleridir. Benlik algısı bireyin yaşamı boyunca edindiği deneyimleri,
çevresel faktörler ve kişiliği etkileyen etmenler ile bunlara bağlı
olarak kişinin kendisine karşı geliştirdiği olumlu ve olumsuz yargıların
tümü olarak da nitelendirilmektedir. Benlik algısı, benlik saygısını da
etkilemektedir. Rosenberg benlik saygısını, “kişinin kendisine karşı
olumlu ya da olumsuz tutumu” olarak tanımlamıştır. Yüksek benlik
saygısına sahip kişiler kendilerini saygıdeğer ve değerli hissederler
fakat bu kendini üstün görme anlamına gelmemektedir. Düşük benlik Görsel 2.2.
saygısına sahip kişiler de kendi yeterliliklerinden memnun değillerdir.
Benlik saygısı benliğin duygusal boyutudur. Kendini benimseme,
kendine değer verme, saygı duyma, onaylama kendi değerine ilişkin
değerlendirmedir.
50 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü