Page 51 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 51

DOSTLUK    DOST LİSTENE                        1
                      KENDİNİ DE YAZ                                                Sınıf İçi Etkinlik

          Etkinliğin   Bireyin kendisiyle dost olabilmesinin önemini kavrayabilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik; öğrencilerin, olumlu benlik algılarını geliştirerek kendileriyle barışık olmalarına katkı
          Açıklaması  sağlamak için hazırlanmıştır.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Görseller incelenir, metin okunur ve sorular sözlü olarak
                      cevaplanır. Bilgi grafiği tamamlanır. Kontrol listesi doldurulur.

          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Öğrencilerden görselleri incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.






















                    Görsel 2.1.
          a)   Kendinizi ne kadar tanıdığınızı düşünüyorsunuz? Örnek vererek açıklayınız.
          b)  Kendinizle dost olduğunuzu düşünüyor musunuz? Gerekçeleriyle açıklayınız.
          2.   Öğrencilerden metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.


            Benlik, kişinin kendine has olan fiziksel ve psikolojik özelliklerinin
            birleşimidir. Benlik algısı ise bireyin kendisi ile ilgili algılarının
            bütünüdür. Başka bir ifade ile kişinin kendisini nasıl gördüğüdür.
            Kişinin kendi ile ilgili doğru olarak kabul ettiği inançları, tutumları ve
            fikirleridir. Benlik algısı bireyin yaşamı boyunca edindiği deneyimleri,
            çevresel faktörler ve kişiliği etkileyen etmenler ile bunlara bağlı
            olarak kişinin kendisine karşı geliştirdiği olumlu ve olumsuz yargıların
            tümü olarak da nitelendirilmektedir. Benlik algısı, benlik saygısını da
            etkilemektedir. Rosenberg benlik saygısını, “kişinin kendisine karşı
            olumlu ya da olumsuz tutumu” olarak tanımlamıştır. Yüksek benlik
            saygısına sahip kişiler kendilerini saygıdeğer ve değerli hissederler
            fakat bu kendini üstün görme anlamına gelmemektedir. Düşük benlik   Görsel 2.2.
            saygısına sahip kişiler de kendi yeterliliklerinden memnun değillerdir.
            Benlik saygısı benliğin duygusal boyutudur. Kendini benimseme,
            kendine değer verme, saygı duyma, onaylama kendi değerine ilişkin
            değerlendirmedir.





          50                                                                        Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56