Page 79 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 79
DOSTLUK
DOSTLUK KÖPRÜSÜ 10 Okul İçi Etkinlik
Dünya çocukları Türk misafirperverliğiyle tanışıyor
Nevşehir'de gerçekleştirilen "39. TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği" için kente gelen
yabancı öğrenciler, evlerine konuk oldukları ailelerin yanında Türk kültürünü öğreniyor.
Berkay T. yaptığı açıklamada, Azerbaycan'ın Dağlık Karabağ bölgesinden gelen Eyüp B. ile bilgisayar
oyunları ve satranç oynayarak zaman geçirdiklerini, ailesiyle yabancı bir öğrenciyi ağırlamaktan
memnuniyet duyduğunu ifade etti. Misafiri ile birçok ortak noktası bulunduğunu belirten Berkay
T. "Aynı oyunlardan hoşlanıyoruz, birlikte bol bol oyun oynayıp sohbet ediyoruz. O bana ülkesini
anlatıyor, ben de babamlarla onu gezintiye çıkararak yaşadığımız çevreyi tanıtıyorum." dedi.
Eyüp B. ise Türkiye'de çok güzel vakit geçirdiğini, ileride Türkiye'ye tekrar gelmek istediğini
aktararak "Berkay ile birlikte oyunlar oynuyoruz. Yorulduğumuzda onun odasında uyuyoruz.
Nevşehir'i çok sevdim. Burada alışveriş merkezine gittik ve Berkay'ın annesi bana hediye aldı.
İleride Nevşehir'e tekrar gelmek istiyorum çünkü Nevşehir çok güzel bir yer." diye konuştu.
Kaynak: Anadolu Ajansı, (2017), (Düzenlenmiştir.)
a) Ulusal ve uluslararası öğrenci değişim programları aracılığıyla gelişen dostlukların birey, aile ve
topluma katkıları neler olabilir? Örnek vererek açıklayınız.
b) Haberde belirtilen değişim programları kapsamında gelişen dostluk ilişkisini Gazi Mustafa
Kemal’in "Yurtta barış, dünyada barış.” sözü kapsamında değerlendiriniz.
c) Farklı ailelerle ve farklı kültürlerden insanlarla dostluk kurulmasının aileler arası ilişkilere katkısı
neler olabilir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
2. Aşağıda ulusal ve uluslararası değişim programlarına yönelik örnek durumlar verilmiştir.
Öğrencilerden örnek durumlardan hareketle dostlukların gelişmesi için neler yapılabileceğini
tartışmalarını isteyiniz.
Gençlik ve Spor Bakanlığının "Biz Bir Takımız" projesi kapsamında
farklı ildeki bir aileye üç günlüğüne misafir oldunuz. Bu misafirlik
Durum 1 sayesinde yeni arkadaş ve dostlar edindiniz. Ayrılırken yeni
dostlarınıza neler söylerdiniz?
Bir öğrenci değişim projesi kapsamında Sudan’dan Ayeh adında
bir arkadaşınız size üç hafta misafir oldu. Onunla dostluk kurmak
ve ona kültürel değerlerinizi tanıtmak istiyorsunuz. Bunun için Durum 2
neler yapardınız? Bu süreçte kültürünüzün hangi ögelerini
yansıtırdınız?
Mevlana Değişim Programı kapsamında bir yıllığına Malezya’ya
gittiniz. Malezyalı biriyle arkadaşlık kurdunuz. Arkadaşınızın ailesi
Durum 3 ile tanıştınız. Yabancı dilinizi geliştirmek için onlarda kalmaya
karar verdiniz. Onların size içtenlikle yaklaştığını fark ettiniz.
Siz bu durumda onlara dostluğunuzu göstermek için neler
yaparsınız?
78 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 79