Page 79 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 79

DOSTLUK

                      DOSTLUK KÖPRÜSÜ                    10                         Okul İçi Etkinlik


            Dünya çocukları Türk misafirperverliğiyle tanışıyor
            Nevşehir'de gerçekleştirilen "39. TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği" için kente gelen
            yabancı öğrenciler, evlerine konuk oldukları ailelerin yanında Türk kültürünü öğreniyor.
            Berkay T. yaptığı açıklamada, Azerbaycan'ın Dağlık Karabağ bölgesinden gelen Eyüp B. ile bilgisayar
            oyunları ve satranç oynayarak zaman geçirdiklerini, ailesiyle yabancı bir öğrenciyi ağırlamaktan
            memnuniyet duyduğunu ifade etti. Misafiri ile birçok ortak noktası bulunduğunu belirten Berkay
            T. "Aynı oyunlardan hoşlanıyoruz, birlikte bol bol oyun oynayıp sohbet ediyoruz. O bana ülkesini
            anlatıyor, ben de babamlarla onu gezintiye çıkararak yaşadığımız çevreyi tanıtıyorum." dedi.
            Eyüp B. ise Türkiye'de çok güzel vakit geçirdiğini, ileride Türkiye'ye tekrar gelmek istediğini
            aktararak "Berkay ile birlikte oyunlar oynuyoruz. Yorulduğumuzda onun odasında uyuyoruz.
            Nevşehir'i çok sevdim. Burada alışveriş merkezine gittik ve Berkay'ın annesi bana hediye aldı.
            İleride Nevşehir'e tekrar gelmek istiyorum çünkü Nevşehir çok güzel bir yer." diye konuştu.

                                                                      Kaynak: Anadolu Ajansı, (2017), (Düzenlenmiştir.)

          a)  Ulusal ve uluslararası öğrenci değişim programları aracılığıyla gelişen dostlukların birey, aile ve
              topluma katkıları neler olabilir? Örnek vererek açıklayınız.
          b)  Haberde belirtilen değişim programları kapsamında gelişen dostluk ilişkisini Gazi Mustafa
              Kemal’in "Yurtta barış, dünyada barış.” sözü kapsamında değerlendiriniz.
          c)  Farklı ailelerle ve farklı kültürlerden insanlarla dostluk kurulmasının aileler arası ilişkilere katkısı
              neler olabilir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
          2.  Aşağıda ulusal ve uluslararası değişim programlarına yönelik örnek durumlar verilmiştir.
              Öğrencilerden örnek durumlardan hareketle dostlukların gelişmesi için neler yapılabileceğini
              tartışmalarını isteyiniz.



                             Gençlik ve Spor Bakanlığının "Biz Bir Takımız" projesi kapsamında
                             farklı ildeki bir aileye üç günlüğüne misafir oldunuz. Bu misafirlik
                Durum 1      sayesinde yeni arkadaş ve dostlar edindiniz. Ayrılırken yeni
                             dostlarınıza neler söylerdiniz?





                Bir öğrenci değişim projesi kapsamında Sudan’dan Ayeh adında
                bir arkadaşınız size üç hafta misafir oldu. Onunla dostluk kurmak
                ve ona kültürel değerlerinizi tanıtmak istiyorsunuz. Bunun için   Durum 2
                neler yapardınız? Bu süreçte kültürünüzün hangi ögelerini
                yansıtırdınız?




                             Mevlana Değişim Programı kapsamında bir yıllığına Malezya’ya
                             gittiniz. Malezyalı biriyle arkadaşlık kurdunuz. Arkadaşınızın ailesi
               Durum 3       ile tanıştınız. Yabancı dilinizi geliştirmek için onlarda kalmaya
                             karar verdiniz. Onların size içtenlikle yaklaştığını fark ettiniz.
                             Siz bu durumda onlara dostluğunuzu göstermek için neler
                             yaparsınız?




          78                                                                         Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                                                    79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84