Page 82 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 82
Okul Dışı Etkinlik 11 GÖNÜL BAĞINDA DOSTLUK
DOSTLUK
2. Öğrencilerden aşağıdaki sorulardan hareketle grafikleri doldurmalarını isteyiniz.
a) Dostluk bağı kurabileceğiniz kişilerde b) Hangi özelliklere sahip kişiler toplumun
hangi özelliklerin olmasını istersiniz? gönlünde yer edinebilir? Gerekçeleriyle
Gerekçeleriyle açıklayınız. açıklayınız.
............................................... ...............................................
............................................... ...............................................
.............................................. ..............................................
.............................................. ..............................................
.............................................. ..............................................
............................................. .............................................
3. Öğrencileri 3-6 kişilik gruplara ayırınız. Öğrencilerden dostluk değerinin toplumsal ilişkilere
katkısını gösteren bir senaryo yazmalarını isteyiniz. Senaryoların kısa filme dönüştürülmesi
için öğrencilere iki hafta süre veriniz. Hazırlanan kısa filmleri okulun sosyal medya
hesaplarından paylaşınız.
◼ Grubunuzu kurunuz. (Grubunuz en fazla altı kişiden oluşabilir.)
◼ Grubunuza dostluk temalı bir ad veriniz.
◼ Görev dağılımı yapınız.
◼ Senaryonuzu yazınız.
◼ Senaryonuzun “toplumsal ilişkilerde dostluk” temalı olmasına dikkat ediniz.
◼ Senaryonuzu kısa filme dönüştürünüz.
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet"i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için “Hayır”ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Dostluk ilişkilerinin toplumsal açıdan önemini bilirim.
Toplumda dostluk değerinin gelişmesine sanatçıların katkılarını fark ederim.
Dostluk değerinin sanatın önemli temalarından biri olduğunu fark ederim.
Dostluk kurabileceğim kişilerde bulunmasını istediğim özellikleri gerekçeleriyle açıklarım.
Sanat eserlerindeki dostluk mesajlarını yorumlarım.
80 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Hazırlayan: Derya ŞAFAK 81