Page 109 - Değerler Eğitimi
P. 109
DÜRÜSTLÜK
DÜRÜST PAYLAŞIM 13
TUTARLI YAŞAM Okul Dışı Etkinlik
2. Öğrencilerin bilgi grafiğini incelemelerini ve sosyal medyada paylaşım yaparken bilgilerin
doğruluğundan emin olmak için neler yapılması gerektiği üzerine düşünmelerini sağlayınız.
Elde ettiğiniz bilgilerin doğruluğundan emin olmak için aşağıdaki doğrulama yöntemlerinden
faydalanabilirsiniz.
Doğrulayın. İnternette
Kaynağı düşünün. Elde ulaştığınız haberleri
1 ettiğiniz bilginin "kaynağı" 6 mümkünse yazılı
kim veya neresi? Bireysel
kaynaklarla veya başka
mi, kurumsal mı? genel ağ sitelerinden
araştırın.
Yazarı araştırın. Elde
2 ettiğiniz bilginin yazarının 7 Konunun uzmanlarına
kim olduğunu araştırdınız
danışın. Doğrulama
mı? Gerçekten öyle yapan alanlardan ve
bir yazar var mı? Yazar kaynaklardan yararlanın.
tarafsız mı?
Tarihe bakın. Elde ettiğiniz Kabul etmeyin. Her
okuduğunuzu doğru
3 bilginin paylaşılma tarihi 8 kabul edip başkalarıyla
nedir? Bilgiler çabuk
paylaşmayın. Sosyal
eskir ve eski bilgilerin
ispat edilmeyen
günümüzde paylaşılıyor medyada gerçekliği
bilgiler dolaşmaktadır.
olması hâlen geçerli Okuduğunuz bilgiyi bu
oldukları anlamına gelmez. sebeple sorgulayın.
4 Ön yargılı olmayın. 9 Siz ekleyin.
Kendi düşünceleriniz,
................................................
inançlarınız, bağlılıklarınız
................................................
veya tercihleriniz kendi ................................................
değerlendirmenizi ................................................
etkiliyor olabilir mi? ................................................
Siz ekleyin.
Destekleyen kaynakları
5 araştırın. İlintili 10 ................................................
bağlantılar var mı? Bu
................................................
bağlantılar bilgiyi ve ................................................
bilginin yer aldığı metni/ ................................................
haberi destekliyor mu? ................................................
Görsel 2
108 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü