Page 178 - Değerler Eğitimi
P. 178

2                                           SAYGI
              Sınıf İçi Etkinlik                                           SAYGI NEYDİ?
          Etkinliğin   Saygı kavramının tanımını yapabilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin saygı değerini fark ederek kendi cümleleriyle bir tanım oluşturmaları için
          Açıklaması  hazırlanmıştır.
                      Bilgi grafiği ve tablolar etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerin ilgili kısımları tartışmaları sağlanır.
                      Kontrol listesinin doldurulmasına rehberlik edilir.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta.                                           Süre  30 dk.

          ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

         1.   Bilgi grafiğini etkileşimli tahtada açınız ve öğrencilerden saygıyla ilgili akıllarına gelen
             kavramları nedenleriyle paylaşmalarını isteyiniz.


















                                                   SAYGI

















                        Görsel 1

         2.   Tabloyu etkileşimli tahtada açınız. Öğrencilerden saygıyı ifade eden veya etmeyen durumlara
             örnekler vermelerini isteyiniz. Öğrencilerin verdiği örnekleri sınıfça değerlendiriniz.

                             Saygıdır!                                   Saygı Değildir!
          ◼ Sizinle aynı görüşte olmasam da fikirlerinizi benimle  ◼ Benim gibi düşünmüyorsan seni dinlememe gerek
            paylaşmanızdan memnuniyet duydum.              yok.

          ◼ ...........................................................................................  ◼ ...........................................................................................

          ◼ ...........................................................................................  ◼ ...........................................................................................
          ◼ ...........................................................................................  ◼ ...........................................................................................
          ◼ ...........................................................................................  ◼ ...........................................................................................


         Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                177
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183