Page 175 - Değerler Eğitimi
P. 175
SAYGI
SAYGILIYIM 1 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Kavram olarak saygı değerini fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin metin ve görseller yardımıyla saygı değerini fark etmelerini ve bu değeri
Açıklaması kendi cümleleriyle ifade edebilmelerini sağlamak için oluşturulmuştur.
Etkinlikte yer alan metin ve görseller etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerden metni okumaları,
görselleri incelemeleri ve soruları cevaplamaları istenir. Kontrol listesinin doldurulması sağlanır.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Metni etkileşimli tahtada açarak öğrencilerin okumasını sağlayınız. Öğrencilerden soruları
cevaplamalarını isteyiniz.
SAYGI KAVRAMI
Saygı kavramı insanlar tarafından farklı şekilde ele alınmakla birlikte genel olarak bakıldığında
saygı; değeri, üstünlüğü, faydası, kutsallığı vb. gibi nedenleri ile herhangi bir kimseye ya da
bir şeye karşı dikkatli ve ölçülü davranmaya yol açan tutum ile başkalarını rahatsız etmekten
çekinme duygusunu kapsamaktadır. Esasında saygının özünde hürmet etme vardır. Duygu
ya da eylem doğuştan ya da sonradan hangisi olursa olsun, saygı birkaç özelliğin hatta belki
de bütün özelliklerin toplamıdır. Saygının bu çok boyutluluğu ona tek bir lensle bakmayı da
güçleştirmektedir. Tarhan’a göre ise saygı insanın kendi kişiliği ile başkalarının kişiliği arasındaki
sınırı bilip, o sınırı aşmaması; kendi aleyhine dahi olsa başkasının hakkına, hukukuna riayet
etmesidir.
Görüldüğü gibi, hak ve hukuk saygının başka boyutlarıdır. Hakların en önemlisi yaşama hakkından
dolayı birey saygı görmeye layıktır…
Erkan Kıral, Kayıp Giden Bir Değer: Saygı
a) Nelere ve hangi sebeplerle saygı gösteririz? Tartışınız.
b) Saygın olduğu bilinen kişiler hangi yönleriyle bunu elde etmiş olabilir? Örnekler vererek
açıklayınız.
c) Saygının zaruri bir durum olduğunu düşünüyor musunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
ç) Saygının olmadığı bir yerde insan hangi durumlarla karşılaşabilir? Tartışınız.
174 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü