Page 279 - Değerler Eğitimi
P. 279
Sınıf İçi Etkinlik
VATANSEVERLİK
VATAN SEVDALISI 9 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Vatan uğruna verilen mücadelelerin farkına varabilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ülkenin bağımsızlığı için vermiş olduğu
Açıklaması mücadelelerden hareketle vatan savunması konusunda bilinç oluşturmaları için geliştirilmiştir.
Metin etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerin metni okumaları ve soruları cevaplamaları istenir.
Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Aşağıda verilen soruları öğrencilerin cevaplamalarını sağlayınız.
a) Vatan sevdalısı ifadesinden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
b) Vatansever olarak niteleyebileceğiniz kişilere örnekler veriniz. Bu kişileri vatansever olarak
nitelemenizin gerekçelerini açıklayınız.
2. Metinleri etkileşimli tahtada açarak öğrencilerin okumalarını ve soruları cevaplamalarını
isteyiniz.
Görsel 1 Görsel 2
VATAN İÇİN GÖNÜLLÜ VATAN İÇİN KURTULUŞ ARAMALARI
Mustafa Kemal, genç yaşlarından itibaren Devletin gidişatını iyi görmeyen Mustafa Kemal
memleket meseleleriyle yakından ilgilenmiştir ülkenin kurtuluşu için çözüm yolları aramıştır.
hatta 16 yaşında 1897 Osmanlı-Yunan Bu noktada ilk girişimi arkadaşlarıyla birlikte
Savaşı’na katılmak için gönüllü birliklere toplantılar yapmak olmuştur. Şam’daki V.
girmeye çalışmıştır. Ordu’ya gönderilen Mustafa Kemal, burada
1906 yılı Ekim ayı içinde güvendiği bazı
Eren Balevi, Mustafa Kemal Atatürk’ün Strateji Uygulamaları
arkadaşlarıyla gizli olarak Vatan ve Hürriyet
Cemiyetini kurdu. Bu arkadaşlarıyla beraber
Beyrut, Yafa ve Kudüs’te de kurdukları cemiyeti
genişlettiler. Bir ara gizli olarak Mısır ve
Yunanistan yoluyla Selanik’e geçerek burada
da Vatan ve Hürriyet Cemiyeti’nin bir şubesini
açtı ve tekrar Şam’a döndü.
https://kho.msu.edu.tr/hakkinda/harbiyeli_ataturk/askeri_gorevleri.html
278 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü