Page 59 - Değerler Eğitimi
P. 59
DOSTLUK 6
GERÇEK DOST Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Gerçek bir dostta olması gereken özellikleri fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin gerçek bir dostun özelliklerini fark edebilmeleri üzerinedir.
Açıklaması Metin etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerin soruları cevaplamaları sağlanır, kontrol listesini
doldurmalarına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Metni etkileşimli tahtada açarak öğrencilerin sırayla okumalarını ve soruları cevaplamalarını
sağlayınız.
TAŞ ATANA GÜL
1. Bölüm
Bir zamanlar iki arkadaş çölde yolculuk yapıyorlardı. Bir süre sonra aralarında tartışma çıktı ve
arkadaşlardan birisi diğerinin yüzüne tokat attı. Tokat yiyen arkadaşın canı yanmış, kalbi kırılmıştı
ama hiçbir şey demedi. Sadece eğilip kuma şunları yazdı:
"Bugün en iyi arkadaşım yüzüme tokat attı."
a) Samimi bir arkadaşınız size böyle bir davranışta bulunsaydı ne hissederdiniz?
2. Bölüm
Yürümeye devam ettiler. Suları bitmek üzereydi. Neyse ki sonunda bir vahaya ulaştılar. Doya doya
su içtiler. Mataralarını doldurdular. Sonra suda yıkanmaya karar verdiler. Tokat yemiş olan arkadaş
suyun balçıklı kısmına takıldı. Gitgide batıyordu ama arkadaşı hemen atılıp onu kurtardı. Suda
boğulmanın eşiğinden kurtulan arkadaş, biraz ötedeki bir kayanın yanına gitti ve kayanın üzerine
şu yazıyı kazıdı:
"Bugün en iyi arkadaşım hayatımı kurtardı."
b) Tartıştığınız bir dostunuzun zor durumda olduğunu gördüğünüzde ne yaparsınız?
3. Bölüm
Diğeri sordu:
"Senin canını yaktıktan sonra kumun üstüne yazmıştın. Şimdi ise bir kayanın üstüne yazıyorsun.
Neden?"
Arkadaşı ona şöyle cevap verdi:
"Birisi bizi incittiğinde bunu kumun üstüne yazmalıyız. Ta ki affedicilik rüzgârları onu kolayca
silebilsin fakat birisi bize iyilik yaptığında onu kayanın üstüne nakşetmeliyiz ki öfke ve intikam
rüzgârları onu oradan silemesin."
https://dereiftlikortaokulu.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/66/10/714003/dosyalar/2020_12/29220432_29102854_5_3_turk_sanliurfa.pdf
c) Bu hikâyede dostluk değerinin hangi özelliği üzerinde daha çok durulmuştur?
Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
58 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü