Page 10 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 10

Coğrafya


        ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
                 Olumlu Sınıf İklimi


                                                Kibar ve dürüst davranırız.

                       Sınıfımızda                     Saygılı hareket ederiz.








                                                                Birbirimizi dinleriz.





                                                                             "Lütfen" ve
                                                                         "Teşekkürler" deriz.




                                                                  Güvenli bir şekilde
                                                                  çalışırız ve oynarız.



                                                                            Sıkı çalışırız ve
                                                                         elimizden gelenin en
                                                                            iyisini yaparız.





        Kurallar Nasıl Oluşturulmalı?
        Sınıf  kurallarının  okulun  değerleriyle  uyumlu,  açık  ve  pratik  olması  önemlidir.  Günümüz  eğitim  anlayışı,  ku-
        ralların oluşturulmasında öğrencilerin de aktif olarak katılmasını ve fikirlerinin alınmasını teşvik etmektedir.
        Öğrencilerle birlikte kuralların belirlenmesi veya onların geri bildirimleriyle kurallarda gerekli düzenlemelerin
        yapılması yararlıdır. Kuralların amacı ve önemi öğrencilerle tartışılarak genel bir mutabakat sağlanabilir. Özel
        gereksinimli öğrencilerin belirlenen kuralları anlamadıkları durumlarda uyum sağlama zorlukları olabileceği
        dikkate alınmalıdır. Eğitim dönemi boyunca işlevsiz hale gelen kurallar kaldırılabilir veya sınıfın değişen ihtiyaç-
        larına göre yeni kurallar eklenebilir.

                                               Sınıf Kuralları





                                                   Okulun
                       Öğrencinin                               Olumlu
              Net       Görüşleri    Anlaşılır      Genel      İfadeler      İşlevsel   Uygulanabilir
            Olmalı        Dahil       Olmalı      Kültürüne    İçermeli      Olmalı         Olmalı
                         Edilmeli                  Uygun
                                                   Olmalı




    10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15