Page 15 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 15
Coğrafya
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SEN OLSAYDIN (COĞRAFYA)
ETKİNLİK ADI
Sen Olsaydın
ÖĞRENME HEDEFİ
Her bireyin gerekli koşullar ve uygun destek sağlandığında başarılı olabileceğini fark eder.
BİLGİLENDİRME
Öğretmen “Aşağıdaki görseldeki kişiyi tanıyor musunuz?” diye sorar. Görseli tanıyan öğrenci varsa bildiklerini
anlatmasını ister.
UYGULAMA/CANLANDIRMA
Öğretmen, öğrencilere ilk olarak aşağıdaki iki soruyu sorar.
1. Coğrafya ile ilgili bir kitap ya da makale yazacak olsaydın hangi coğrafi alan üzerinde çalışmak isterdin?
2. Peki kitap ya da makaleni yazarken işitme, görme ve sözel dil becerilerinin hiçbirini kullanamazsın dersem
çalışmalarında nasıl değişiklikler olurdu? Bu durumda coğrafya ile ilgili bir eser ortaya çıkarman mümkün olur
muydu?
Öğretmen ikinci aşamada görseldeki kişinin “Epikletos” olduğunu söyler ve şu bilgileri paylaşır:
Helen Keller (1880-1968), duyamayan ve göremeyen bir birey olarak doğmuş, ancak sonradan büyük başa-
rılar elde etmiş Amerikalı bir yazardır ve sosyal aktivisttir. İletişim becerilerini geliştirmek ve eğitim almak için
büyük mücadele veren Keller, dünya çapında bir ilham kaynağı olmuştur.
Helen Keller, Alabama'da doğmuştu ve henüz altı aylıkken bir hastalık sonucu hem işitme hem de görme
yetisini kaybetmişti. On bir yaşında, ailesi ona öğretmenlik yapması için Anne Sullivan adında bir eğitmen
getirdi. Sullivan, Keller'in yaşamını ve dünyayı anlamasına yardımcı olmak için el yazısı ve Braille alfabesini
kullanarak ona öğretim verdi.
Keller'ın coğafyaya ilgisi, çocukluk döneminde başladı. Öğretmeni Anne Sullivan, ona dokunma duyusunu
kullanarak coğrafi kavramları öğretti. Keller, haritaları ve kabartmaları kullanarak dünyayı keşfetmeyi öğ-
rendi.
Keller, coğrafya hakkındaki bilgisini kitaplar ve makaleler yazarak paylaştı. Ayrıca, coğrafya eğitmenliği ve
engelli bireyler için savunuculuk yaptı.
Helen Keller, yaşamı boyunca birçok ödül aldı ve dünya genelinde birçok kişiye ilham kaynağı oldu. Coğrafya
alanındaki çalışmalarının yanı sıra engelli bireylerin potansiyellerini açığa çıkarmak ve toplumda daha fazla
farkındalık yaratmak için yaptığı çalışmalar, bugün hâlâ hatırlanmaktadır.
15