Page 16 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 16
Coğrafya
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
TARTIŞMA
Öğretmen, öğrencilere aşağıdaki soruları yöneltir ve cevaplar üzerine tartışılır.
• Siz Helen Keller’in yerinde olsaydınız nasıl bir hayatınız olurdu?
• Siz Helen Keller’in yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
• Sizce Helen Keller’in ünlü bir coğrafyacı olmasının nedenleri neler olabilir?
• Siz Helen Keller olsaydınız nasıl bir destek görmek isterdiniz?
DEĞERLENDİRME
Öğretmen, “Bazı özel durumları nedeniyle zorluk yaşayan bireylere destek olmak onların potansiyelini ortaya çı-
karmaya katkı sağlayabileceği gibi bizim de empati, yardımlaşma, iletişim ve adalet duygularımıza katkı sağlar.
Ön yargılı davranmaktansa her bireye yönelik olumlu tutum ve inanç geliştirerek yeni Helen Keller’lerin hayatın-
daki destekleyicilerden biri olabiliriz.” der.
“Sizler de yaşamlarında karşılaştıkları güçlüklere rağmen coğrafya alanında başarılı çalışmalar yapmış olan bi-
lim insanlarını araştırınız.” diyerek öğrencileri araştırmaya yönlendirebilir.
UYARLAMA
• Görmede güçlük yaşayan öğrenci için görsel boyutu öğrencinin özelliğine göre seçilebilir.
• Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için değerlendirme aşamasında grup çalışması tercih edilebilir.
• İşitmede güçlük yaşayan öğrenci için gerekirse öğretmen, okuduğu metnin yazılı halini öğrencilere verebilir.
16