Page 21 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 1

        TEMA: COĞRAFYANIN DOĞASI
         Etkinliğe             COĞ.9.1.1. Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini çözümleyebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
                               a)Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini oluşturan bileşenleri belirler.
         Basamaklandırılmış
                               b)Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini oluşturan bileşenler arasındaki ilişkileri
         Bilgi Birimleri
                               belirler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin konum, hareket, değişim, dağılış gibi kavramlarla doğa-insan etkileşi-
         Temel Kabuller        mi gibi temel konuları bildiği kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler görsel belirleme ve kesme işleminin yapılacağı gruba daha fazla katıl-
         İhtiyaçları           mak isteyebilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Şemanın tahtaya çizilmesi sırasında  tahtanın tüm öğrencilerin görebileceği
                               uygun alanda olmasına dikkat edilebilir ve şema farklı renkte kalem kullanılarak
         İçerik
                               çizilebilir. Şemanın dallarında yer alan  başlıklar öğrencilere sesli olarak vurgula-
                               nabilir.
                               SF1: Öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçları  doğrultusunda gruplara dahil olmalarına
                               fırsat tanınabilir.
         Süreç                 SF2: Grupların görevlerinin yer aldığı görev çizelgesi tahtaya yansıtılabilir.

                               SF3: Öğrencilere etkinlik bağlamında ek süre tanınabilir. Ayrıca öğrencilerin za-
                               man yönetimini desteklemek adına belirli aralıklarla uyarılar yapılabilir.

                               ÜF1: Öğrencinin uygun alana ekleme yapmaları, araştırma becerisi, çabası, ken-
         Ürün
                               dini ifade edebilmesi, birbirleriyle iş birliği içinde çalışabilmesi değerlendirilebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen küçük grup etkinliği uyarınca masa düzenlemesi yapabilir. Fi-
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  ziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için grup düzenlemelerine uygun hareket
                               alanı açılabilir.




























                                                                                                         21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26