Page 21 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 1
TEMA: COĞRAFYANIN DOĞASI
Etkinliğe COĞ.9.1.1. Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini çözümleyebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a)Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini oluşturan bileşenleri belirler.
Basamaklandırılmış
b)Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini oluşturan bileşenler arasındaki ilişkileri
Bilgi Birimleri
belirler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin konum, hareket, değişim, dağılış gibi kavramlarla doğa-insan etkileşi-
Temel Kabuller mi gibi temel konuları bildiği kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler görsel belirleme ve kesme işleminin yapılacağı gruba daha fazla katıl-
İhtiyaçları mak isteyebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Şemanın tahtaya çizilmesi sırasında tahtanın tüm öğrencilerin görebileceği
uygun alanda olmasına dikkat edilebilir ve şema farklı renkte kalem kullanılarak
İçerik
çizilebilir. Şemanın dallarında yer alan başlıklar öğrencilere sesli olarak vurgula-
nabilir.
SF1: Öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gruplara dahil olmalarına
fırsat tanınabilir.
Süreç SF2: Grupların görevlerinin yer aldığı görev çizelgesi tahtaya yansıtılabilir.
SF3: Öğrencilere etkinlik bağlamında ek süre tanınabilir. Ayrıca öğrencilerin za-
man yönetimini desteklemek adına belirli aralıklarla uyarılar yapılabilir.
ÜF1: Öğrencinin uygun alana ekleme yapmaları, araştırma becerisi, çabası, ken-
Ürün
dini ifade edebilmesi, birbirleriyle iş birliği içinde çalışabilmesi değerlendirilebilir.
FÖOD1: Öğretmen küçük grup etkinliği uyarınca masa düzenlemesi yapabilir. Fi-
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri ziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için grup düzenlemelerine uygun hareket
alanı açılabilir.
21