Page 22 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Coğrafya Ağacı
Konu Coğrafya Biliminin Konusu ve Bölümleri
• Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini oluşturan bileşenleri belirler.
Öğrenme Hedefleri • Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini oluşturan bileşenler arasındaki ilişki-
leri belirler.
• Görsellerin asılabilmesi için uygun pano, iğne, makas
• Coğrafya bölümlerini ve inceleme konularını gösteren kavram haritası, şema,
Materyaller
ders kitabı, dergi, gazete
• Sunum için bilgisayar, tablet, mobil araçlar
Süre 2 ders saati
Küçük Grup: Öğrencilerin coğrafyanın konularını ve alt bölümlerini incelemek ve
ilgili görselleri kesmek için küçük gruplar halinde çalışma yapması.
Akran Öğretimi: Grup etkinlikleri sırasında öğrencilerin alanlarında birbirlerini
Etkinlik Açıklaması desteklemesi
İş Birlikli Öğrenme: Öğrencilerin grup etkinlikleri sırasında kendilerine sunulan
coğrafya ağacının konusunu ve ilgili bölümlerini, iş birliği yaparak ve ürün oluştu-
rarak öğrenmeleri
Ders öğretmeni, doğal çevreyi oluşturan ortamlara "(buz küre (kriyosfer), hava
küre (atmosfer), su küre (hidrosfer), taş küre (litosfer), yaşam küre (biyosfer)” de-
ğinip coğrafya bilimini tanımlar. Daha sonra öğrencilere bu derste coğrafyanın
konusu ve bölümlerini öğreneceklerini ve ilişkili olduğu bilimleri belirleyeceklerini,
bu bağlamda coğrafya bilimini inceleme konularına göre sınıflandırarak doğal ve
beşerî unsurlar ile coğrafyanın bölümlerini oluşturan bileşenler arasındaki ilişkiyi
belirleyeceklerini söyleyerek dersi başlatır.
Öğretmen, öğrencilere etkinlik gereği sınıfın iki gruba ayrılacağını söyler (SF1). İki
grubun da görev tanımını öğrencilere açıklar (SF2).
Birinci grup: Coğrafyanın konusu, bölümleri ve ilişkili olduğu bilimlerle ilgili araştır-
ma yapmak ve ulaştıkları sonuçları sınıfla paylaşmak
Uygulama Süreci İkinci grup: Öğretmenin getirdiği materyallerden (ders kitapları, dergi vb.) coğraf-
yanın konusu, bölümleri ve ilişkili olduğu bilimlerle ilgili örnek görselleri belirleyip
kesmek
Öğretmen araştırma yapılacak kaynakları sınıfta hazır bulundurur. Öğretmen sı-
raları grup çalışmasına uygun olacak şekilde birleştirir (FÖOD1). Öğrencilere gö-
revlerini tamamlamaları için 30 dakika süre tanır (SF3).
Öğretmen bu süre zarfında tahtaya coğrafyanın konusu ve bölümleriyle ilgili şema-
yı çizer (İF1). Öğretmen çalışmanın bitmesinin ardından hazırlanan görselleri top-
lar. Sınıf düzeni eski haline getirilir. Araştırma grubunun kendi aralarından seçtiği
temsilci sunumunu yapar.
Sunumun ardından öğretmen ikinci grubun hazırladığı görselleri öğrencilere eşit
olacak şekilde dağıtır. Öğrenciler görselleri ilgili başlık altına yapıştırır (ÜF1).
22