Page 22 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Coğrafya Ağacı
         Konu                  Coğrafya Biliminin Konusu ve Bölümleri

                                 •   Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini oluşturan bileşenleri belirler.
         Öğrenme Hedefleri       •   Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini oluşturan bileşenler arasındaki ilişki-
                                   leri belirler.
                                 •   Görsellerin asılabilmesi için uygun pano, iğne, makas
                                 •   Coğrafya bölümlerini ve inceleme konularını gösteren kavram haritası, şema,
         Materyaller
                                   ders kitabı, dergi, gazete
                                 •   Sunum için bilgisayar, tablet, mobil araçlar
         Süre                  2 ders saati

                               Küçük Grup: Öğrencilerin coğrafyanın konularını ve alt bölümlerini incelemek ve
                               ilgili görselleri kesmek için küçük gruplar halinde çalışma yapması.

                               Akran  Öğretimi:  Grup  etkinlikleri  sırasında  öğrencilerin  alanlarında  birbirlerini
         Etkinlik Açıklaması   desteklemesi

                               İş  Birlikli  Öğrenme:  Öğrencilerin  grup  etkinlikleri  sırasında  kendilerine  sunulan
                               coğrafya ağacının konusunu ve ilgili bölümlerini, iş birliği yaparak ve ürün oluştu-
                               rarak öğrenmeleri
                               Ders  öğretmeni,  doğal  çevreyi  oluşturan  ortamlara  "(buz  küre  (kriyosfer),  hava
                               küre (atmosfer), su küre (hidrosfer), taş küre (litosfer), yaşam küre (biyosfer)” de-
                               ğinip  coğrafya  bilimini  tanımlar.  Daha  sonra  öğrencilere  bu  derste  coğrafyanın
                               konusu ve bölümlerini öğreneceklerini ve ilişkili olduğu bilimleri belirleyeceklerini,
                               bu bağlamda coğrafya bilimini inceleme konularına göre sınıflandırarak doğal ve
                               beşerî unsurlar ile coğrafyanın bölümlerini oluşturan bileşenler arasındaki ilişkiyi
                               belirleyeceklerini söyleyerek dersi başlatır.
                               Öğretmen, öğrencilere etkinlik gereği sınıfın iki gruba ayrılacağını söyler (SF1). İki
                               grubun da görev tanımını öğrencilere açıklar (SF2).
                               Birinci grup: Coğrafyanın konusu, bölümleri ve ilişkili olduğu bilimlerle ilgili araştır-
                               ma yapmak ve ulaştıkları sonuçları sınıfla paylaşmak
         Uygulama Süreci       İkinci grup: Öğretmenin getirdiği materyallerden (ders kitapları, dergi vb.) coğraf-
                               yanın konusu, bölümleri ve ilişkili olduğu bilimlerle ilgili örnek görselleri belirleyip
                               kesmek
                               Öğretmen araştırma yapılacak  kaynakları sınıfta hazır bulundurur. Öğretmen sı-
                               raları grup çalışmasına uygun olacak şekilde birleştirir (FÖOD1). Öğrencilere gö-
                               revlerini tamamlamaları için 30 dakika süre tanır (SF3).
                               Öğretmen bu süre zarfında tahtaya coğrafyanın konusu ve bölümleriyle ilgili şema-
                               yı çizer (İF1). Öğretmen çalışmanın bitmesinin ardından hazırlanan görselleri top-
                               lar. Sınıf düzeni eski haline getirilir. Araştırma grubunun kendi aralarından seçtiği
                               temsilci sunumunu yapar.

                               Sunumun ardından öğretmen ikinci grubun hazırladığı görselleri öğrencilere eşit
                               olacak şekilde dağıtır. Öğrenciler görselleri ilgili başlık altına yapıştırır (ÜF1).


    22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27